چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : 36916
آیت‌الله مقتدایی:

22 بهمن عید انقلابیون جهان است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی حوزه گفت: 22 بهمن عید بزرگی برای تمام انقلابیون و آزادگان جهان به‌ویژه برای مردم آزاده و سرافراز ایران است.
22 بهمن عید انقلابیون جهان است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب و افتتاح تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) اظهار کرد: این بنا باید به عنوان منشاء بیداری اسلامی در جهان باشد و بتواند افرادی را از کج‌روی بیدار و هدایت کند.

وی به تقارن افتتاح این تالار با جشن پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: ۲۲ بهمن، عید بزرگی برای تمام انقلابیون و آزادگان جهان به‌ویژه برای مردم آزاده و سرافراز ایران است.

مدرس حوزه علمیه قم ادامه داد: این عید معجزه‌ای از عنایات پروردگار است و با فضل خداوند نظامی در ایران حاکم شد که بر مبنای ولایت فقیه است.

رئیس شورای عالی حوزه با بیان اینکه به لطف پروردگار، نظام اسلامی جایگزین نظام فاسد شاهنشاهی شد، تصریح کرد: همه باید نسبت به وظیفه و مسئولیتی که در مقابل انقلاب و حکومت اسلامی داریم، بتوانیم به بهترین وجه ممکن ادای دِین کنیم.

مقتدایی با اشاره به تیتر نخست روزنامه‌های انقلاب مانند «شاه رفت» و «امام آمد» بیان کرد: این تیترها هرکدام پیشینه‌ای در حماسه ایثار، فداکاری و عشق دارد و در نهایت منجر به درج این تیترها بر پیشانی روزنامه‌ها شد.

وی به ۱۵ سال دوری امام از وطن اشاره کرد و گفت: مردم شب و روز منتظر بودند که امام به آغوش وطن برسد، زیرا بختیار به دستور ارباب‌های خود فرودگاه‌ها را بسته بود ولی به دلیل شعارهای فراوانی که مردم داده بودند بختیار ناگهان تسلیم شد و تمام فرودگاه‌ها را باز کرد.

دبیر شورای عالی حوزه با اشاره به نگرانی‌هایی که برای بازگشت امام به میهن وجود داشت، گفت: ممکن بود هر لحظه دشمن نسبت به انفجار هواپیمای امام اقدام کند، تا جایی که همراهان امام که در هواپیما بودند نقل می‌کنند، از نگرانی نفسمان بند آمده بود و خواب بر ما حرام شده بود.

مقتدایی با تاکید بر اینکه بازگشت امام به صورت صحیح و سالم یک معجزه الهی بود، گفت: چه کسی باور می‌کرد، نظام سلطه سرنگون و حکومت اسلامی جایگزین شود و این یک معجزه الهی بود.

وی امنیتی که در کشورمان وجود دارد را مود توجه قرار داد و عنوان کرد:‌ در حالی ما وضعیتی امن در کشور داریم که کشورهایی مانند سوریه، یمن و عراق در جنگ با دشمنان اسلام به سر می‌برند و این امنیتی که در ایران حاکم است ناشی از تدبیر رهبری و از برکات ولایت فقیه است.

مقتدایی همچنین مذاکره ۱+۵ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پیروزی برجام نعمت بزرگ و الهی بود که کام مردم را شیرین کرد.

دبیر شورای عالی حوزه به سخنان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مسئله برجام اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که از مذاکرات برجام به دنبال آن بودیم نشد ولی بهتر از این رخداد نیز دیگر وجود نداشت.

مقتدایی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: جامعه‌الزهرا موسسه‌ای است که با عنایت امام (ره) تاسیس شد و اساتید مجرب و مومن به تدریس در این مکان اهتمام دارند.

وی تاکید کرد: باید در جامعه‌الزهرا (س)‌ تولید علم و تبلیغ به گونه‌ای باشد که دیگران بتوانند از آن به صورت کافی بهره ببرند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcepo8x.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما