چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : 37077
در دیدار استاد حوزه علمیه نجف اشرف انجام شد

بوسه آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بر کتاب «آفاق الولایة»

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در دیدار با استاد حوزه علمیه نجف اشرف در مورد کتاب «آفاق الولایة» گفت: این کتاب را هم‌اینک بوسیدم و بعد از چاپ هم در حضور مردم بوسه می‌زنم.
بوسه آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بر کتاب «آفاق الولایة»
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی امروز در دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی ضمن تقدیر از عنایت ویژه‌ای که این مرجع تقلید به مباحث اعتقادی و توجه حوزویان به معرفت‌یابی نسبت به امام عصر (عج) دارد، اظهار کرد: چون طلاب و فضلای حوزه علمیه نجف اشرف خواهان مباحث اعتقادی به ویژه امامت و مهدویت هستند به طور جدی مسائل مربوط به این موضوع در کنار فقه و اصول اولویت داده شده است.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف ادامه داد: تاکنون ۵۰۰ دوره کتاب ارزشمند مکیال المکارم، نوشته آیت‌الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی بین طلاب توزیع شده و بحمدالله این کتاب و همچنین کتاب ارزشمند المنهج القویم نوشته‌ آیت‌الله رجائی که در زمینه ولایت اهل‌بیت (ع) است در نجف اشرف تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌پور از اساتید حوزه علمیه نیز در این دیدار به بیان فعالیت‌های علمی آیت‌الله بحرالعلوم در نجف اشرف اشاره و بیان کرد: اینجانب امسال برای برگزاری دوره‌ آموزشی مباحث مهدویت در دهه فرخنده مهدویت به نجف اشرف مشرف شدم و شاهد بودم ایشان به یاری خدای متعال در نجف اشرف بسیار موفق هستند و شاگردانی از کشورهای مختلف در زمینه‌ فقه و اصول و به ویژه مباحث کلام و اعتقادات تربیت کرده‌اند.

وی افزود: مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) در ماه مبارک رمضان ۱۰ روز سلسله مباحثی با موضوع «آفاق الولایة» در شهر مقدس قم برای طلاب و فضلا به ویژه مستبصرین برگزار کرد. همچنین ۱۰ جلسه در شیراز و ۱۰ جلسه در اصفهان در زمینه عرفان عترت دوره‌هایی برگزار شد.

استاد حوزه علمیه گفت: اینک نیز دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی در مرکز جهانی حضرت ولی عصر (ع) در اصفهان در زمینه‌ عقاید توسط آیت‌الله شیخ هادی نجفی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی تجویدی برقرار است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار در مورد کتاب «آفاق الولایة» اظهار کرد: این کتاب را هم‌اینک بوسیدم و بعد از چاپ هم در حضور مردم بوسه می‌زنم.

کتاب «آفاق الولایة» تقریر مباحث آیت‌الله بحرالعلوم در سال ۱۴۳۲ ه.ق پیرامون آیه‌ نفر و آیه‌ سئوال بوده که توسط جمعی از فضلای حوزه علمیه نجف اشرف تنظیم شده و در ۶۳۵ صفحه به حوزویان و دانشگاهیان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcd5z0s.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما