چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : 37100
سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم:

برنامه‌های ماندگار فرهنگی و اجتماعی در شهرداری قم تقویت می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از اجرای برنامه‌های ماندگار فرهنگی و اجتماعی در شهرداری قم و حمایت از مجموعه‌های فرهنگی در شهر خبر داد.
برنامه‌های ماندگار فرهنگی و اجتماعی در شهرداری قم تقویت می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید رسول موسوی‌نژادیان با تاکید بر رویکرد جدید شهرداری برای اجرای برنامه‌های ماندگار در شهرداری گفت: با توجه به اینکه رویکرد سازمان به این سو بود که از مناسبت محوری به برنامه‌های ماندگارتر حرکت کند، برخی از برنامه‌هایی که ضرورت داشت شهرداری به آنها ورود داشته باشد را رصد کرده تا هم تاثیر اجتماعی را شاهد باشیم و هم بخشی از نیازهای سازمان و سایر مراکز را تامین کنیم.

وی گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری و همایش‌های مهمی که می‌تواند تاثیر در شهر داشته باشد از اقدامات پیش‌بینی شده بود که از جمله آنها می‌توان به جشنواره ملی نمادهای رضوی اشاره کرد که یکی از مهمترین دستاوردهای آن تولید آثار قرآن و عترت، ایثار و شهادت و... با محوریت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بود.

موسوی‌نژادیان گفت: همچنین برنامه‌هایی در ماه رمضان در قالب نمایشگاه‌های مختلف و اجرای برنامه تاثیرگذار نورباران با مشارکت صدا و سیمای مرکز قم به مدت ۱۱ شب در مقابل شهرداری مرکز برگزار شد و استقبال خوبی را شاهد بودیم که در نشاط اجتماعی تاثیر داشت و این برنامه در ایام غدیر و جشن‌های ازدواج جمعی و... تکرار شد.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم بیان کرد: در قالب این برنامه‌ها ما برنامه‌های ترویج فرهنگ شهروندی را در دستور کار قرار دادیم و هر شب برنامه‌های مختلف فرهنگی را که در کنار آن آموزش مسائل شهروندی باشد در مناطق مختلف شهر اجرا کردیم.

وی به اجرای طرح نظافت مسیر نجف به کربلا اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که امسال تدارک دیده شد اجرای پایلوت طرح نظافت مسیر نجف به کربلا بود که محدوده ۱۰۰ عمود این مسیر را انتخاب کردیم و با اعزام ۱۲۰ نفر از دانشجویان تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با نگاه فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه اجتماعی ورود کردیم.

موسوی‌نژادیان عنوان کرد: بازخوردها نشان داد که برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و با همکاری که با سازمان‌های فرهنگی هنری کلانشهر‌های دیگر صورت گرفت امیدواریم که بتوانیم کل مسیر نجف به کربلا را طی سال‌های آینده زیر پوشش قرار دهیم.

وی به برگزاری همایش‌های خانوادگی اشاره کرد و گفت: از جمله اقداماتی که صورت گرفت برگزاری همایش‌های مختلف خانوادگی و اجرای جشن‌های متنوع بود که هم در مناسبت‌های نیمه شعبان، عید غدیر و ایام ماه رمضان و... ما ورود کردیم و توانستیم اقشار مختلف مردم را درگیر کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تاکید کرد: از سیاست‌های عمده سازمان مشارکت با دستگاه‌های مختلف فرهنگی هنری اجتماعی و ورزشی استان بوده که در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه پیشگیری، ارتباط با نهادهایی از جمله بهزیستی، شورای مبارزه با مواد مخدر استان، دادگستری، نیروی انتظامی و... داشته‌ایم و این ارتباط‌ها رو به گسترش است که به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد.

موسوی‌نژادیان گفت: از فعالیت‌های دیگر مشارکت با دستگاه‌های فرهنگی در اجرای همایش‌ها و تولید محصولات فرهنگی و توزیع آنها بوده که انجام شده و همچنین برگزاری جشنواره‌ها بود که امسال جشنواره قرآن و عترت را با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار کردیم که با کیفیت بالا و استقبال مردم مواجه شدیم.

وی گفت: همچنین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین نیز مشارکت داشتیم که شهرداری محوریت موضوعات شهروندی جشنواره را برگزار کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به حمایت از مراکز فرهنگی گفت: از دیگر رویکردهای صورت گرفته حمایت از مراکز مختلف فرهنگی بوده است که از جمله آنها می‌توان به پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و موسسات مختلفی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، اشاره کرد.

موسوی‌نژادیان افزود: اجرای برنامه‌های مختلف در ایام حج، میلاد پیامبر(ص) که در نگارخانه اشراق برگزار شد، مشارکت در جشنواره حبل‌الله که با حضور گرافیست‌های سراسر کشور برگزار شد و همچنین برپایی کارگاه با مشارکت برخی از دستگاه‌های فرهنگی با موضوع شهید نمر و ابراز انزجار از آل سعود در نگارخانه اشراق نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که اجرایی شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcaw6ne.49n0w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما