قم نيوز : قم نیوز: کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مجلس باید مشکلات مردم را فریاد بزند و اگر در دستگاه قضا و دولت اشتباهی صورت گرفت، اعتراض کند و طرح"خبرگان جوان" پروژه‌ای نفوذی است.
نماینده مجلس باید مشکلات مردم را فریاد بزند/ طرح"خبرگان جوان" پروژه‌ای نفوذی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری شامگاه شنبه در مسجد امام حسن عسکری (ع) خیابان شهید مدرس در قم با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب مردم پشت سر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در همه عرصه‌های نقش آفرینی دشمن را متحیر کردند، اظهار داشت: مردم جنگ را تدارک و اداره و به پیروزی رساندند وبا گروهک‌های ملحد مبارزه کردند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: مردم بایکوت سیاسی دشمن را نادیده گرفتند و در همه عرصه‌ها دنیا را حیرت زده کردند و در پشیبانی از رهبری و گرامیداشت آرمان‌ها و تحمل سختی‌های تحریم و وضعیت پر فراز و نشیب اقتصادی از انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تصریح کرد: انتخابات خبرگان انتخاب نخبگانی است که در زمانی حساس مسئولیت تعیین رهبری را برعهده دارند و هرچند امیدورایم پرچم انقلاب با دست رهبر معظم انقلاب تقدیم به امام زمان (عج) می‌شود و چنین اتفاقی را شاهد نخواهیم بود ولی خبرگان برای وقت ضرورت باید حضور داشته باشد.

ذوالنوری بیان کرد: این انتخابات، هم باید با انتخاب اصلح و هم با حضور حداکثری همراه باشد چرا که مجلس اتاق فکر جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و در تمام ارکان تصمیم گیری تاثیرگذای دارد و اگر مجلس فعال و سالم باشد بسیاری از مشکلات مردم رفع می‌شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به چهار حوزه کاری مهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون گذاری و تقنین یکی از مهم‌ترین وظایف نمایندگان مجلس است چرا که بعضی قوانین تاریخ مصرفشان گذشته و قدیمی شده‌اند و باید قانون به روز باشد و بعضی قوانین نیز نامناسب، ضعیف، موازی وتکراری هستند.

وی گفت:در حاکمیت دینی قاضی باید مجتهد باشد اما ما اینقدر مجتهد نداریم بنابراین در حال حاضر دانشجوی حقوق پس از چهار سال تحصیل و یک سال کارموزی بدون آنکه مجتهد باشد به صورت تفویضی و تنفیذی اذن قضاوت می‌یابد بنابراین قانون باید منجز، محدود و کلیشه‌ای در دسترس قاضی قرار بگیرد تا سلیقه‌ها در قضاوت ورود پیدا نکند.

ذوالنوری با اشاره به اینکه فردی پنج میلیارد دلار در کرنست رشوه می‌گیرد اما متناسب با جرمش محاکمه نمی‌شود، اظهار داشت: بخشی از مشکلات کشور به خاطر قانون ضعیف وبی قانونی و اجرا نشدن قانون است هم چنین مجلس طبق قانون بر ارکان دیگر باید نظارت داشته باشد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دولت‌ها در هر مقطعی تلاش می‌کنند، افزود: اکنون که هشت میلیون بیکار در کشور داریم به این معنا است که روزانه هشت میلیون دعوای خانوادگی وجود دارد چرا که طبق آمار نرخ طلاق در تهران ۳۸ درصد رسیده است و این مشکلات به دلیل تصمیم گیری‌های اشتباه مسئولان است.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به فرانسه این پرسش را طرح کرد: آیا در شرایط کنونی اولویت کشور خرید ۱۳۸ ایرباس است یا کمک به جوانانی که زندگیشان به دلیلی فقر در حال فروپاشی است.

ذوالنوری با بیان اینکه ۴۰ درصد مردم زیر خط فقر حتی نمی‌توانند راه بروند، تصریح کرد: در سفر رییس جمهور به فرانسه قرارداد وارادات گوجه فرنگی امضا می‌شود در حالیکه در تمام مناطق کشور این میوه تولید می‌شود و قرارداد گوجه فرنگی به معنای متلاشی شدن فرصت شغلی در این حوزه در تمام کشور است

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به تاثیرگذاری تصمیم‌های نمایندگان در سرنوشت کشور عنوان کرد: نماینده مجلس باید مشکلات مردم را فریاد بزند و اگر در دستگاه قضا و دولت اشتباهی صورت گرفت، اعتراض کند.

وی تصریح کرد: کارخانه تراکتور در تبریز ظرفیت ۳۰ هزار تولید را دارد اما اکنون ۲۰ هزار دستگاه تولید می‌کند در حالیکه دولت با یکی از کشورهای اروپایی قرارداد واردات پنج هزار تراکتور منعقد کرده است.

ذوالنوری با اشاره به اینکه مجلس باید در این صورت اعتراض کند، گفت: وضعیت بد اقتصادی غیر قابل درمان نیست و با ظرفیتی که از نظر کشاورزی، ذخایر معادن، نسل جوان و نیروی کار و بهره هوشی جوان ایرانی در کشور ما وجود دارد مشکلات کشور لاینحل نیست.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه همه مشکلات کشور‌ بر گردن تحریم نیست، خاطرنشان کرد: آیا در بعضی مسائل از جمله تولید انگو، کشمش، زعفران، زرشک، پسته و فرش که منحصر به فرد بودیم تحریم در پسرفت آن‌ها دخالتی داشته است؟

وی افزود: در بعصی حوزه‌ها مثل سلول‌های بنیادی و هوافضا وغنی سازی اورانیوم با اینکه تحریم‌های اساسی وجود داشت اما رشد کردیم و در حوزه‌های دیگر که ربطی به تحریم نداشت پیشرفت نداشتیم. امروز در حوزه‌های مختلف دنیا را شگفت زده کردیم و شش هزار دانشمند ایرانی در کشورهای خارج چرخ اقتصاد دنیا را می‌چرخانند اما در داخل توانایی استفاده ازآن‌ها را نداریم.

ذوالنوری با اشاره به سه دلیل بی‌تاثیری تحریم در بعضی موارد عنوان کرد: دلیل اول اینکه این حوزه‌ها زیر پوشش دولت‌ها نبود تا درگیر بازی سیاسی و سیاست زده شود دلیل دوم ارتباط مستقیم داشتن این حوزه‌ها با مقام معظم رهبری است هم چنین حاکمیت تفکر بسیجی در این عرصه ها از دیگر دلایل رشد بوده است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: اگر در این بیست سال که رهبر معظم انقلاب به عدم وابستگی به اقتصاد نفتی تاکید می‌کرد سالی ۵ درصد از وابستگی به بودجه نفت کم می‌شد الان وابستگی به نفت به صفر می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه چرا مردم باید تاوان کم کاری دیگران رابدهند، افزود: اگر مردم تحریم را تحمل می‌کنند به دلیل تصمیم گیری‌ها مسئولان دولتی و مجلسی است و هر مسئولی که باعث سختی و مشقت مردم شود به عذاب قهر الهی دچار می‌شود.

ذوالنوری با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین مشکل مردم جدا از مشکلان اجتماعی و فرهنگی، معیشت و اقتصاد و بیکاری آن هاست، گفت: مجلس در این زمینه با تصویب برنامه‌های توسعه و برنامه‌های سالانه و بودجه می‌تواند مانع بروز مشکلات شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به ساخت مونوریل قم تصریح کرد: بعضی کاندیدای کنونی قم شتاب زده می‌خواستند از این پروژه بهره برداری کنند تا نزد مردم مقبولیت کسب کنند در حالی که پروژه مونوریل هنوز کار دارد.

وی افزود: مونوریل تا کنون۲۵۰ میلیارد تومان خرج داشته و تا رسیدن به پردیسان بالای ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد و اگر کسی از خیابان امام و خاکفرج و نیروگاه قصد عزیمت به خیابان‌های صفاییه و بلوارامین داشته باشد، مونوریل هیچ کمکی به او نمی‌کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: برای پروژه شیرین سازی آب قم ۱۴۰۰ میلیارد تومان خرج شده تا از سرشاخه‌های دز به قم بیاید اما چند سال است که به خاطر ۷۰ میلیارد تومان متوقف شده است و دولت‌های گذشته سالانه ۴۰ میلیارد به آن اختصاص می‌دادند و دولت قبلی سالانه صد میلیارد اختصاص می‌داد اما در دوسال گذشته این بودجه قطع شده است.

وی با بیان اینکه احداث فرودگاه در قم انقلابی در زندگی و معیشت مردم قم ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: اطراف حرم مدیریت شهری مناسبی ندارد و زائران قم هیچ تسهیلاتی ندارند در حالیکه سالانه میلیون‌ها نفر به این شهر مسافرت می‌کنند و می‌توان توریسم مذهبی را در قم ایجاد و باعث اشتغال شد.

ذوالنوری افزود: شهرسازی قم ظرفیت پذیرش توریسم را ندارد و اطراف قم انبار ضایعات استان‌های دیگر شده است و تنفس مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه مردم هیچ‌گاه از کمبود‌ها ننالیدند بلکه از تبعیض‌ها گلایه دارند، خاطرنشان کرد: در اولویت بندی‌های نیاز‌های قم باید تحولی صورت بگیرد و نمایندگان مجلس باید برای تصمیم مسئولان تاثیرگذار باشند.

وی گفت: روحیه اشرافیگری که از دوره سازندگی در کشور تقویت شد و عدم کنترل، نظارت و عدم برخورد با سرچشمه‌های تبعیض باعث تبعیض‌های اقتصادی شده است و اگر نمایندگانی که خودشان سالم باشند به مجلس راه بیابند می‌توانند به نفع فقرا کار کنند اما اگر نماینده‌ای اهل رانت و اشرافی‌گری باشد نمی‌تواند به مردم خدمت کند.

ذوالنوری تاکید کرد: بسیاری از تصمیم گیری‌های کلان مملکت در راه روهای مجلس و از طریق لابی‌گری صورت می‌گیرد بنابراین باید جلوی این معامله‌گری و کاسب‌گری گرفته شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه تریبون قم باید در مجلس فعال‌تر شود، بیان کرد: در طول انقلاب مردم کشور به قم نگاه می‌کردند و اگر امروز قرار است در زمینه تورم وبیکاری کاری شود باید تریبون مجلس در قم فعال شود و یکی از دلایلی که من قم را برای کاندیدا شدن انتخاب کردم ظرفیت حوزوی و سیاسی قم است که باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: اگر دشمن موفق به تغییر و تخریب انقلاب از بیرون و خارج از کشور نشود به تغییر از درون متوسل می‌شود و این تغییر‌‌ همان نفوذ است و از سوی افرادی صورت می‌گیرد که روزی یار امام (ره) بودند. این نفوذ چند لایه دارد که شامل نفوذ در مسئولان، نخبگان و لایه‌های جامعه است و به شکلی فردی و جریانی اتفاق می‌افتد.

ذوالنوری با اشاره به طرح خبرگان جوان تصریح کرد: این پروژه، پروژه‌ای نفوذی است و دشمن به این نتیجه رسیده که تا وقتی آیت الله مصباح یزدی، آیت الله جنتی و آیت الله یزدی در خبرگان حضور دارند، نقشه نفوذ با مشکل مواجه می‌شود و عده‌ای که فقط درس خوانده‌اند و بدون هیچ تجربه سیاسی وارد مجلس خبرگان می‌شوند به راحتی در شرایط حساس از خودشان ضعف نشان می‌دهند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در رابطه با چگونگی ائتلاف سه نفره وی با حجت الاسلام آشتیانی و امیرآبادی عنوان کرد: ما سه نفر ائتلافی نکرده‌ایم بلکه به این جهت که امسال اصولگرایان قم به لیست جامعی رسیدند بنده به همراه آن دو بزرگوار را در لیست مورد تأیید اصول گرا‌ها قرار دادند از سوی دیگر لیست جامعه مدرسین در غیاب سینه چاک‌های نظام مثل آیت الله یزدی، کعبی، اراکی، اسلامیان، رجبی و خاتمی تصویب شده است.

وی تاکید کرد: سال‌های گذشته به احترام جامعه مدرسین، اصولگرایان لیست مستقل نمی‌دانند اما امسال با این اتفاق بعضی سران از آیت الله یزدی اجازه ارائه لسیت جداگانه گرفتند و تشکل اصولگرایی کشور هم این لیست را تایید کرده است.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcau6ne.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما