شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : 37275

هیئت نظارت بر انتخابات استان قم آماده اعلام نتایج / تعلل مشکوک هیئت اجرایی

رئیس ستاد انتخابات قم چرا حرکتی برای حل مشکل نمی‌کند؟
قم نيوز : قم نیوز: در حالی که رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم از استخراج و آماده بودن آمار انتخابات تا ظهر امروز خبر داده است و فرماندار قم نیز وعده اعلام نتایج را داده بود، اما نتایج قطعی و آمار نهایی اعلام نشده است که به نظر مشکوک می‌رسد.
هیئت نظارت بر انتخابات استان قم آماده اعلام نتایج / تعلل مشکوک هیئت اجرایی
به گزارش قم نیوز، رئیس هیئت بر نظارت استان قم امشب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد که طبق بررسی‌های صورت گرفته آقایان احمد امیرآبادی، علی اردشیر لاریجانی و مجتبی ذوالنوری منتخب مردم قم در انتخابات مجلس شدند.

وی افزده است:  آرا بین نفرات منتخب و نفرات بعدی اختلاف فاحش دارد و نفر اول طبق رقم اعلام شده 59 درصد، نفر دوم 43 درصد و نفر سوم بالای 37 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند و طبق قانون باید فرد منتخب 25 درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

از سوی دیگر فرماندار قم نیز در مصاحبه دیگری کل آراء را 464071 نفر اعلام کرده است و درصد مشارکت را 60 درصد اعلام کرده است.

با یک حساب سرانگشتی و اگر آراء باطله را صفر منظور کرده و تمامی این تعداد را ماخوذه و صحیح بدانیم، رای نفرات به ترتیب زیر (بدون احتساب آراء باطله) به دست می آید:

جدل تقریبی آراء دهمین دوره مجلس شوراری اسلامی در قم
1نام کاندیدادرصد رایبدون احتساب باطله‌ها
 احمد امیرآبادی59 درصد273801
2علی لاریجانی43 درصد199550
3مجبتی ذوالنوری37 درصد171706

در میان آنچه جای سوال دارد، عدم اعلام نتایج از سوی فرمانداری علی رغم اعلام آن از سوی هیئت نظارت است که این تاخیر اثرات بدی روی مردم قم دارد.
جای آن دارد که رئیس ستاد انتخابات استان قم به سرعت در این مسئله دخالت کرده و ضمن الزام فرمانداری به نتایج رسمی، مهر پایان بر اعلام نتایج بزند تا اگر احیانا کسی اعتراضی نیز دارد، آنها را مکتوب کرده و به هیئت نظارت ارائه دهد.

این در حالی است که در گذشته نتیجه انتخابات قم در اخبار ساعت 14 روز بعد از انتخابات اعلام می شد و این اولین بار است که با وجود یکسان بودن مشارکت مردم با دوره قبل، نتایج آراء با تاخیر (فردا صبح) اعلام می شود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcdkx0s.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما