سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : 37672
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد

لزوم حمایت دولت از پرداخت‌کنندگان زکات/ ترویج تدریجی فرهنگ زکات در کشور

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به نقش حمایت‌های دولتی در ترویج فرهنگ زکات خاطرنشان کرد: مسئولان باید ارائه بسته‌های تشویقی به پرداخت‌کنندگان زکات را جدی بگیرند.
لزوم حمایت دولت از پرداخت‌کنندگان زکات/ ترویج تدریجی فرهنگ زکات در کشور
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی دهقان مدیرکل امور اجرایی زکات کشور که در مدرسه علمیه امام سجاد انجام شد گفت: مسئله زکات از جمله امور بسیار مهم و حساس در اسلام است که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات از جمله فقر باشد بنا بر این مسئولان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند تا بتوانند برخی از مشکلات کشور را از این راه حل و فصل کنند.

وی ترویج فرهنگ زکات دادن میان مردم را از برکات انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: زکات از جمله اموری است که به برکت انقلاب اسلامی در کشور زنده شد و ما پیش از انقلاب شاهد به حاشیه رفتن این واجب الهی بودیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: بسیاری از امور اسلامی همچون زکات و نماز جمعه پس از انقلاب زنده شدند در حالی که پیش از آن کاملا در حاشیه فراموشی قرار گرفته بودند و ما از این بابت باید خدا را شاکر باشیم.

وی تاکید کرد: مسئله فرهنگ زکات هرچند نسبت به قبل بهتر شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد نظر فاصله دارد و این امر تلاش دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دشمنان، شیعیان را به اهمیت ندادن به زکات متهم می‌کنند ابراز کرد: دشمنان مذهب تشیع، ما را به زکات ندادن و بی‌توجهی به قرآن متهم می‌کردند اما به برکت انقلاب اسلامی و با زنده شدن این دو امر در کشور راه تهمت زدن‌ها بسته شد و اکنون کشورهای اسلامی شاهد اجرای این برنامه‌ها در ایران هستند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی تدریجی زکات در کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئله احیای زکات نیاز به فرهنگ‌سازی تدریجی دارد باید دقت کنیم که اگر این کار با سرعت انجام شود شاید مردم عقب‌گرد کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به نقش حمایت‌های دولتی در ترویج فرهنگ زکات خاطرنشان کرد: زنده شدن زکات به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها حمایت دولت است بنا بر این مسئولان باید ارائه بسته‌های تشویقی به پرداخت‌کنندگان زکات را جدی بگیرند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مسئله زکات بسیار مورد تاکید قرآن است ابراز کرد: اگر هزینه‌هایی که برای فوتبال و برنامه‌های تشریفاتی و تجملاتی می‌شود را صرف زنده کردن فرهنگ زکات کنیم قطعا شاهد رشد این امر در جامعه خواهیم بود.

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdcewp8x.jh8ffi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما