پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 37734
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

حوزویان در برابر عملکرد دستگاه‌ها اظهارنظر کنند/ افکار امام خمینی(ره) در حوزه تدریس شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: اگر در امور مختلف سیاسی و فرهنگی طرح‌هایی عنوان شود، طلاب باید به میدان آمده و نسبت به این طرح‌ها نظرات خود را مطرح کنند زیرا انقلابی بودن یعنی حوزویان در برابر عملکرد دستگاه‌های دیگر اظهارنظر کنند.
حوزویان در برابر عملکرد دستگاه‌ها اظهارنظر کنند/ افکار امام خمینی(ره) در حوزه تدریس شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در همایش «حوزه، مهد انقلاب اسلامی» که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با بیان اینکه طلاب باید نسبت به ارکان انقلاب اسلامی آگاهی و عقیده مناسبی داشته باشند اظهار کرد: دشمنان برای تضعیف دستاوردهای انقلاب اسلامی به صورت مستمر در حال تلاش هستند اما طلاب باید با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی از حرکت دشمن جلوگیری کنند.

وی دوری دین از سیاست را یکی از اهداف دشمن در فعالیت‌های تبلیغاتی دانست و اضافه کرد: امام خمینی(ره) به عنوان یکی از نابغه‌های جهان اسلام تحول سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در کشورهای مختلف رقم زدند به همین علت اکنون شخصیت‌های بزرگ جهان از ایشان در عرصه‌های مختلف الگوبرداری می‌کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) اسلام ناب را در مقابل اسلام تکفیری ترویج کردند به همین علت می‌توان از اسلام به عنوان نخستین رکن انقلاب اسلامی نام برد.

وی از مردم به عنوان دومین رکن انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند و باید همیشه در صحنه باشند تا بتوانیم خواسته‌های مورد نظر رهبری را تحقق بخشیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه مسئولان باید برای تامین رفاه مردم تلاش کنند، مطرح کرد: ولایت فقیه و حضور آن در راس امور جامعه اسلامی سومین رکن انقلاب اسلامی است که باید از آن حراست کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) فقیهی جهادگر بودند، عنوان کرد: افکار ایشان باید در حوزه‌ها تدریس شود تا طلاب از رفتارها و افکار ایشان الگوبرداری کرده و بتوانند در دوران زندگی خود همانند ایشان عمل کنند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بسترهای ظهور استعدادهای مردمی در انقلاب اسلامی را فراهم ساختند، گفت: ولایت فقیه توانست با تکیه بر همت مردم رژیم شاهنشاهی و استکبار را سرکوب و نظام اسلامی را در ایران برپا کند.

وی بیداری اسلامی را از نتایج انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: بیداری اسلامی با آغاز فعالیت‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت و اکنون به کشورهای مختلف صادر شده است تا زمینه‌های تمدن اسلامی را فراهم سازد.

آیت‌الله نوری همدانی استکبارستیزی را یکی از شاخص‌های اصلی انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد: افرادی که از نرمش با استکبار سخن می‌گویند در اشتباه هستند زیرا اسلام و استکبار نمی‌توانند با یکدیگر نرمشی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در بدنه حوزه علمیه افراد انقلابی تلاش‌های بسیاری برای ترویج بینش انقلابی انجام می‌دهند؛ از بین بردن رژیم صهیونیستی از دیگر شاخص‌های انقلاب اسلامی است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه عزت اسلام مدیون احیای فرهنگ جهاد و شهادت است، تصریح کرد: طلاب در هشت سال دفاع مقدس حضور پرشوری داشتند و اکنون نیز فرهنگ شهادت در حوزه‌ها وجود دارد و در ادامه راه انقلاب اسلامی نیز باید باقی بماند.

وی حمایت از مظلومان و مستضعفان، شجاعت و خودباوری را از اصول انقلاب اسلامی خواند و عنوان کرد: مقاومت‌سازی مستضعفان در برابر استکبار از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده به همین علت اکنون ایران به کشورهای مستضعف بها داده است و راه نجات را به آنها نشان می‌دهد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بسیج را به عنوان نیروی خودجوش مردمی در ایران ایجاد کردند عنوان کرد: ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه و شیعه و سنی اهمیت بسیاری برای جامعه اسلامی دارد؛ رعایت و توجه به شاخص‌های انقلاب از رسالت‌های اصلی طلاب است.

وی تاکید کرد: اگر در امور مختلف سیاسی و فرهنگی طرح‌هایی عنوان شود، طلاب باید به میدان آمده و نسبت به این طرح‌ها نظرات خود را مطرح کنند زیرا انقلابی بودن یعنی حوزویان در برابر عملکرد دستگاه‌های دیگر اظهارنظر کنند.

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdcdo50s.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما