چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 3774

مجلس آینده نباید محل بی‌اخلاقی باشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: صلاحیت اخلاقی از شاخص‌های مهم یک نماینده مجلس است، چرا که مجلس کشور اسلامی ما نباید محل بداخلاقی باشد.
مجلس آینده نباید محل بی‌اخلاقی باشد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیدوست با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در انتخابات اظهار داشت: اهمیت انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی و مشارکت مردمی در این انتخابات بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: نظام ما یک نظام مردمی است و به خاطر همین مردمی بودن هم حضور مردم در انتخابات اهمیت مضاعف دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: اگر این انتخابات بخواهد یک انتخابات موفق باشد، لازم است دو نکته را دو گروه رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه نکته نخست را کاندیداها و طرفداران آنها باید رعایت کنند، گفت: ما پیرو مکتبی هستیم که در آن تعرض به حقوق دیگران جایز شمرده نمی­شود، از این رو نامزدهای انتخابات باید سعی داشته باشند، حقوق یکدیگر را محترم بشمارند.

علیدوست با بیان اینکه فضای انتخابات نباید فضای تهمت، غیبت، دروغ و حرمت شکنی باشد، افزود: در این انتخابات حرکت ضد اخلاقی جایی ندارد و بداخلاقی­ها باید کنار رود.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه­ای است که هم متولیان اجرای انتخابات باید به آن دقت کنند و هم نامزدها و طرفداران آنها باید به رعایت آن اهتمام ورزند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: نامزدهای انتخابات برای رای آوردن نباید به دروغ و تهمت روی­آورده و یا وعده‌هایی به مردم بدهند که از انجام آن عاجز هستند چرا که در نظام اسلامی هدف، وسیله را توجیه نمی­کند.

وی افزود: وظیفه­ای که بر عهده دست اندرکاران انتخابات است، انجام دستور اسلام در جذب حداکثری و دفع حداقلی است.

علیدوست اذعان داشت: نباید شاغول انداخت و افراد را طرد کرد؛ تنگ نظری­ها و اصل را بر تکذیب افراد قرار دادن، فضای انتخابات را غیر شرعی کرده و مشارکت مردم را به کمتر از حد انتظار می ­کشاند.

وی با اشاره به این نکته که دلیلی ندارد ما خود را میزان برای سنجش اعتقاد مردم قرار دهیم، گفت: اگر متولیان برگزاری انتخابات اصل را بر سلامت افراد قرار دهند و کاندیداها و طرفدارانشان بی­اخلاقی نکنند، نباید نگران میزان مشارکت مردم بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم متذکر شد: پس از شکل­گیری بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی منطقه، این نکته مهم به سیاسیون ثابت شده است که حرکات ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در سرنوشت و نگرش دیگر ملت­های مسلمان تاثیر می‌گذارد و آنها از این رفتارهای ما الگوگیری می­کنند، در نتیجه اهمیت مشارکت مردم در این انتخابات به این نکته نیز برمی­گردد.

وی با اشاره به ضرورت داشتن صلاحیت علمی و تخصصی برای نامزدهای مجلس شورای اسلامی، افزود: مجلس جایی نیست که افراد بخواهند در آن دانش ­اندوزی کنند.

علیدوست در پایان خاطرنشان کرد: صلاحیت اخلاقی نیز از شاخص­های مهم یک نماینده مجلس است، چراکه مجلس کشور اسلامی ما نباید محل بداخلاقی باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.mq1a2bqm0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما