سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 37882
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون بین الملل جامعه المصطفی:

سازمان همکاری اسلامی با مواضع وحدت شکنانه خود به بیراهه می رود

قم نيوز : قم نیوز: معاون بین الملل جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی با مواضع وحدت شکنانه خود به ویژه بیانیه اجلاس اخیر استانبول نشان داد که در مسیر بیراهه حرکت می کند.
سازمان همکاری اسلامی با مواضع وحدت شکنانه خود به بیراهه می رود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین مجید حکیم الهی با اشاره به این که سازمان همکاری اسلامی برای ایجاد و تقویت وحدت و یکپارچگی بین کشورهای اسلامی و مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی تشکیل شد، ابراز داشت: اساساً فلسفه تاسیس این سازمان یکپارچگی امت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی بوده و حال آن ها که در سال های اخیر به دلیل فشار و نفوذ برخی از کشورهای مرتجع منطقه به ویژه عربستان سعودی این سازمان از وظیفه اصلی و ذاتی خود باز مانده و به یک بیراهه اُفتاده است.

وی همچنین افزود: چندی است که این سازمان خاصیت و تاثیرگذاری لازم خود را از دست داده و امروز در مسیر ایجاد و تشدید اختلاف و دودستگی بین امت اسلامی حرکت می کند که نمونه بارز این رویکرد منفی اجلاس اخیر این سازمان بود که به تحلیل خود مفسران و سیاست مداران غربی ، بدترین اجلاس آن بود.

معاون بین الملل جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: به ویژه در شرایط حساس منطقه که جنگ خانمان سوزی به راه اُفتاده و از سویی اسلام هراسی در کشورهای مختلف اروپایی در حال رشد است، این مسایل می طلبید که سازمان کنفرانس اسلامی اندیشه و طرحی برای این معضل جهان اسلام بیابد و در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی فعالانه تر عمل کند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که نه تنها اقدام عملی در برابر رژیم اشغالگر قدس انجام نمی دهد ، بلکه متاسفانه به دلیل نفوذ عربستان در این سازمان و بذل و بخشش گسترده مالی در بین برخی کشورهای فقیر عضو سازمان به نوعی به رژیم صهیونستی برای فعالیت بیشتر چراغ سبز نشان داده و جریان مقاومت را تهدید می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی همچنین بیان داشت: به هر حال آنچه مسلم است و مثلث عبری، عربی و ترکی باید بداند که این وضعیت ادامه پیدا نکرده و ملت های بیدار و هوشیار کشورهای اسلامی اجازه نمی دهند که برخی کشورهای دست نشانده قدرت های بزرگ، چنین رویکردی را علیه جبهه مقاومت اسلامی ادامه داده و این گونه به صدور بیانیه ها و برگزاری نشست های منافقانه و محکوم به شکست بپردازند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchi6nx.23nq6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما