قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم بر لزوم توجه ویژه به سامانه ۱۳۷ شهرداری قم تاکید کرد و گفت: تقویت این سامانه توسط شهرداری سبب رشد مردم سالاری دینی، مشارکت مردمی و مالکیت مردم در شهر قم می شود.
لزوم توجه ویژه به سامانه ۱۳۷ شهرداری قم/ تقویت سامانه ۱۳۷ نماد مردم سالاری دینی، مشارکت مردمی و مالکیت مردم بر شهر قم
مصطفی ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار قم نیوز، با اشاره به اهمیت توجه به سامانه ۱۳۷ شهرداری قم اظهارداشت: ۱۳۷ یک سامانه بسیار مهم و حیاتی در ارتقای اعتماد، همدلی و مشارکت شهروندان در مدیریت شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: میزان تعامل و ارتباط شهروندان با این مرکز نشان دهنده میزان مشارکت و اعتماد مردم شریف قم به خدمتگزاران در شهرداری و تحقق منافع شهری است.

وی با بیان اینکه حجم بالای تماس ها با این مرکز حاکی از مشروعیت بالای شهرداری قم است، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر ارتباط با این مرکز همراهی و ایفای نقش شهروندان در تعیین و اصلاح سیاست ها و برنامه های شهرداری قم را نشان می دهد.

ملایی با بیان اینکه اقدامات این سامانه سبب آگاهی به نیازها، مسائل و مشکلات شهری از زبان مردم شده، رشد و پیشرفت شهر و مرتفع کردن مشکلات رابه همراه دارد، گفت: با وجود چنین سامانه ای مردم خود را مالک شهر می دانند و از سویی دیگر مسئولان از مطالبات مردم آگاه می شوند، بدون اینکه هزینه ای بدهند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه احساس مسئولیت و حساسیت نسبت به خواسته های شهروندان با این سامانه بیشتر می شود، افزود: تقویت این پل ارتباطی بین مردم وشهرداری سبب افزایش منافع اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل می شود.

وی با اشاره به اینکه با این ارتباطات در واقع سرمایه اجتماعی در شهر قم رشد بیشتی می کند خاطر نشان کرد: از جمله الزامات تقویت این سامانه از سویی به پاسخگویی به موقع، به روز و هوشمندانه نسبت به نیازها و تقاضاهای همشهریان نیاز دارد و از سوی دیگر توجه ویژه به نیروی انسانی فعال در این مرکز از حیث تجربه، تخصص، خبرگی، مهارت های ارتباطی، تسلط بر برنامه ها در موضوعات شهری را می طلبد.

ملایی با تاکید بر رعایت نکات اخلاقی مانند صبر، گشاده رویی و پاسخگویی توسط نیروی انسانی مشغول در این سامانه گفت: وجود نرم افزار قوی برای آنالیز و پیگیری مطالبات مردم، پاسخگویی سریع و مسئولیت پذیری بالا، وجود تحلیل های قوی از ارتباطات مردم، هماهنگی سامانه با قسمت های دیگر شهرداری، امانت داری، قانونمندی و ارائه اطلاعات شفاف و صریح به شهروندان از عواملی است که به ارتقای این سامانه کمک خواهد کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: این سامانه با افزایش مشارکت مردم سبب مسئولیت پذیری شهروندان و نقش آنها در سرنوشت، آرامش، زیبایی و رفع مشکلات و رفاه شهری می شود و حساسیت پاسخگویی عالی که لازمه ارتقای مسئولیت پذیری در بین شهروندان است با خود به همراه دارد.

وی عنوان کرد: تقویت این سامانه در کلیه سطوح نشانه دغدغه نسبت به مطالبات مردم از سوی شهرداری است که این حس پاسخگویی شهرداری به مردم می تواند معیاری برای ارزیابی مدیران شود.

ملایی با اشاره به اینکه یکی از متداول ترین معیارها برای ارزیابی مردم سالاری پاسخگویی عمومی است خاطر نشان کرد: شهردار فرهیخته قم با تقویت این مرکز می تواند این حس مسئولیت و مردم سالاری دینی را تقویت کند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcguy9w.ak9uq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما