چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 37930
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله جوادی آملی:

آفرینش جهان برای عبادت و علم‌آموزی است

قم نيوز : قم نیوز: مفسر قرآن کریم گفت: آفرینش آسمان و زمین برای باسوادی انسان بوده و جهان برای عبادت و علم‌آموزی خلق شده است.
آفرینش جهان برای عبادت و علم‌آموزی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در دنیا درک مسطور است، در آخرت درک مشهور دارد، آنچه در دنیا در پرده است، در قیامت بی‌پرده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز قیامت اسرار الهی در مورد زمین و زمان روشن و مشخص می‌شود و پرده از آنها برداشته است.

این مفسر قرآن با بیان اینکه کل عالم برای کسب دانش انسان خلق شده است، گفت: عبادت معرفت را به همراه دارد، عالم برای این خلق شده که مردم دانشمند شوند، آفرینش آسمان و زمین برای باسوادی بوده و جهان برای عبادت و علم‌آموزی خلق شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر سرمایه‌های ارزشی همه می‌دانند دروغ، خیانت، فریب و ریا نادرست است و همه به درستی، صداقت، نیکی، تعهد و وفای به عهد علاقه دارند.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: خداوند انسان‌ها را پناه می‌دهد، اگر توبه کردید، خداوند گناهان شما را می‌بخشد، هیچ گناهی نیست که با توبه بخشیده نشود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از گناهان حق الناس است که فرد باید با مسلمان شدن آنها را بپردازد و باید پس از مسلمان شدن حق مردم را ادا کند، بنابراین اگر فردی از لغزش‌های قبلی توبه کرد، خداوند او را می‌بخشد و او را پناه می‌دهد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbg9bf.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما