يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 38020
منبع : خبرگزاری ايرنا

کارگروه رسانه ای طرح شبهات دینی در صدا و سیما تشکیل شد

قم نيوز : قم نیوز: کارگروه تخصصی طرح شبهات دینی با مدیریت رادیو معارف در صدا و سیما تشکیل شد.
کارگروه رسانه ای طرح شبهات دینی در صدا و سیما تشکیل شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم در نشست هم اندیشی شورای معارف با اشاره به جایگاه رادیو سراسری معارف و سیمای قرآن گفت: به عنوان وظیفه طلبگی و کار جهادی، کار گروه تخصصی طرح شبهات دینی در صدا و سیما را با همکاری اساتید و مراکز فعال در رادیو معارف تاسیس می کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت رادیو معارف و شبکه قرآن در این رسانه و توان تولید انیمیشن در صدا و سیمای قم گفت: این امکان فنی در کنار ظرفیت علمی حوزه علمیه می تواند ظرفیت فعالی را در تبیین علوم و معارف قرآن داشته باشد.

مجتبی تونه ای مدیر رادیو معارف نیز در این نشست با اشاره به فراگیر شدن شبهات دینی به ویژه شبهات قرآنی در سپهر رسانه ای و ضرورت ورود صدا و سیما در دفاع از ساحت قرآن کریم گفت: گرچه ما در رادیو معارف برای طرح و دفع شبهات به مدل هایی رسیده ایم اما همچنان این مقوله نیازمند هم اندیشی است تا بتوانیم از تمام قالب ها و فرم های رسانه ای برای شبهه زدایی بهره بگیریم.

حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه، با اشاره به فراگیر شدن شبهات قرآنی گفت: مساله شناسی30 عنوان موضوع برای رساله در مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه و تدوین عنوان 15عنوان پایان نامه ناظر به شبهات قرآنی در کنار جلسات هفتگی دار القرآن علامه طباطبایی ، ظرفیت آماده ای برای برخورد جدی با شبهات قرآنی آماده است.

وی تاکید کرد: اکنون وقت آن رسیده که رسانه دینی رادیو معارف به عنوان یک رسانه تخصصی دینی عهده دار تاسیس کارگروه رسانه ای پاسخ به شبهات دینی باشد.

حجت الاسلام حمید ملکی مدیر مرکز آموزش تخصصی تفسیر حوزه علمیه گفت: برخورد فعال در حوزه علوم قرآن باید یک اصل قلمداد شود و نباید در برخورد با شبهات برخورد منفعلانه داشته باشیم و این در صورتی محقق می شود که رادیو معارف و سیمای قرآن عهده دار کار رسانه ای باشند.

حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور رئیس پزوهشکده دانشنامه نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز با اشاره به جایگاه رسانه به ویژه رادیو معارف در تبیین علوم و دفع شبهات گفت: با مدیریت و هم افزایی می توان تهدیدها را مدیریت و به فرصت تبدیل کرد و در طرح شبهات باید سهم شبهات در رسانه ای شدن و نوع پرداختن به شبهات مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: شورای علمی رصد در کنار کارگاه رسانه ای با مدیریت رادیو معارف می تواند توان پاسخ گویی مخاطبان به شبهات را افزایش دهد.

حجت الاسلام صالح قنادی مدیر اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز با اشاره به تجارب نهاد در تشکیل جلسات از ظرفیت برخی از اساتید و دانشجویان خوش ذوق و توانمند در پاسخ به شبهات خبر داد و گفت: تصحیح اعتقاد، اصلاح رفتار و توانمندسازی مخاطبان در تحلیل شبهات باید هدف طرح شبهات در رسانه باشد.

حجت الاسلام عبدالله جلالی نماینده سیمای قرآن با اشاره به وجود بیش از 20 مرکز پاسخ گویی به پرسش ها و شبهات دینی از ایجاد برنامه «عیار» و «پرسمان» در سیمای قرآن خبر داد و بر استفاده از تمام ظرفیت ها برای دفه شبهات جدید تأکید کرد.

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdccxxq1.2bq4i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما