چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : 38102
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

شهید مطهری با خون خود درس آزادگی داد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به شخصیت شهید مطهری گفت: کمتر شهیدی داریم که در زمان حیات به نوشتن آثار علمی و دینی موثر در راه زندگی اهتمام داشته باشد و پس از شهادت نیز به جامعه درس آزادگی بدهد.
شهید مطهری با خون خود درس آزادگی داد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری(ره) و هفته عقیدتی سپاه اظهار کرد: انسان در زندگی دنیا نیازمند سرمایه است و باید برای کسب این سرمایه تلاش کند.

وی با بیان اینکه قرآن مجید عالم را برای انسان محلی برای تجارت توصیف می‌کند، تصریح کرد: قرآن خطاب به مردم به ویژه مردم با ایمان می‌فرماید که برای سرمایه‌گذاری آخرت در دنیا گام بردارید.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه «انَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیَانٌ مَّرْصُوصٌ» گفت: در تفسیر این آیه آمده است «خدا دوست دارد کسانی را که در راه او در صفی همانند دیواری که اجزایش را با سرب به هم پیوند داده باشند، می‌جنگند» که این آیه نشان از اهمیت جهاد دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه جهاد در راه خدا و در راه ایمان به رسول خدا صورت می‌گیرد، تصریح کرد: حرکت در راه خدا موجب سعادت بشری است و ما امروز نیازمند جهان بینی الهی هستیم.

وی افزود: این ایام ویژه گرامیداشت کسی است که با سرمایه علم، جهاد و ایمان در دنیا گام برداشت و این سعادت نصیب هرکسی نمی‌شود که به چنین مقامی دست یابد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هرکسی در دنیا علامتی دارد و با آن علامت شناخته می‌شود، عنوان کرد: برخی از مردم همواره در حال تعقل و تهجد هستند و شب‌هایشان را نیز به عبادت سپری می‌کنند که این افراد سرمایه مناسبی برای آخرت خود جمع می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه ایمان، مقام و شخصیت انسان را در دنیا و آخرت بالا می‌برد، گفت: به همین دلیل افراد با ایمان در زمانی که جهاد می‌کنند، شهادت در حین جهاد را برای خود یک آرزو می‌دانند.

وی با اشاره به شخصیت شهید مطهری گفت: کمتر شهیدی را در انقلاب داریم که زندگی خود را با نوشتن مطالب اساسی زندگی به صورت علمی سپری کرده باشد و سپس با خون خود به همه درس آزادگی در راه علم بدهد.

این مرجع تقلید بر ضرورت مطالعه آثار شهید مطهری تاکید کرد و گفت: این شهید آزاده برای زنده نگه داشتن اسلام گام بر می‌داشت و در این راه از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کرد و به آسانی می‌توان نگرش شهید مطهری را در گفتار و نوشتار برجای مانده از ایشان مشاهده کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه اسلام همیشه فریادگر می‌خواهد عنوان کرد: در مکتب اهل بیت(ع) برای فریادگران اسلام اهمیت والایی قائل هستند.

وی بر ضرورت سرمایه گذاری انسان در راه ایمان و یقین تاکید کرد و گفت: پاسداران انقلاب باید ایمان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و حرکت‌هایی که انجام می‌دهند باید مکتبی باشد و از روی ایمان و عقیده گام بردارند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: قدرت ما ایمان و عقیده است و باید با همین ایمان و عقیده در مقابل دشمن گام برداریم و آنچه هم که تا کنون موجب شده از صهیونیست و آمریکا هراسی نداشته باشیم همان ایمان و عقیده است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز در بدنه صهیونیست و آمریکا جریاناتی رخ می‌دهد که نیاز به فریادگری دارد، خاطرنشان کرد: علما در مقابل جریانات الحادی فریاد بر می‌آورند و بسیاری از روحانیون و علما به خاطر فریادگری شهید شدند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdxf0s.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما