پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : 3820
با حضور استاندار صورت گرفت؛

نواخته شدن زنگ هوای پاك در قم

قم نيوز : قم نیوز: زنگ هوای پاك روز پنج شنبه به مناسبت هفته هوای پاك طی مراسمی با حضور استاندار، در مدرسه شهیدان پورمحمدی در محله نیروگاه قم نواخته شد.
نواخته شدن زنگ هوای پاك در قم
به گزارش قم نیوز، دراین مراسم، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور طی سخنانی، بر ضرورت استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در فرهنگ سازی وموضوعات مهم و محوری از جمله محیط زیست تاكید كرد.

وی افزود: دین حیات بخش اسلام در عرصه های مختلف به ویژه بحث های زیست محیطی دارای جامع ترین دستورات و تعالیم برای تامین سعادت، رفاه و آسایش بشری است.

استاندار قم با بیان این كه بكارگیری مجموعه قوانین و تعالیم اسلامی در زمینه اهمیت سلامت محیط زیست، آب، خاك و هوا می تواند زندگی سعادتمندی را برای بشر روی كره خاكی به ارمغان بیاورد، خاطرنشان كرد: بررسی ها و پژوهش های علمی مختلفی با نگاه دینی و اسلامی پیرامون مسائل گوناگون زیست محیطی انجام گرفته كه گردآوری و تبیین آن ها با هدف فرهنگ سازی ضروری است.

حجت الاسلام موسی پور با تاكید بر ضرورت انتقال آموزه های دینی به محیط های آموزشی، افزود: این مهم باید در قالب یك برنامه و تفاهم نامه مشترك بین مسوولان آموزش و پرورش و محیط زیست كشور عملیاتی شود.

وی از هوای پاك و سالم به عنوان یكی از موهبت های مهم الهی یاد كرد و گفت: هوای پاك در نشاط، شادابی و سلامت جسمی و روحی و روانی انسان ها و نیز رشد و نمو گیاهان و دیگر جانداران بسیار موثر است.

استاندار قم با اشاره به خطرات و پیامدهای آلودگی هوا در دنیا، تصریح كرد: امروزه آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل مرگ و میر در دنیا شناخته شده و تعداد قربانیان آن از قربانیان بیماری ایدز پیشی گرفته است.

حجت الاسلام موسی پور با اشاره به وضعیت آلودگی هوای شهر قم گفت: خوشبختانه در حال حاضر هوای قم پاك و سالم است اما با توجه به گسترش روزافزون فعالیت های صنعتی، افزایش آلاینده های زیست محیطی و رشد جمعیت نیاز به مراقبت و كنترل دارد.

وی لزوم جایگزینی سوخت های پاك و استاندارد برای كاهش آلودگی هوای قم را یادآور شد و گفت: باید دستگاه های ذیربط زمینه استفاده از بنزین یورو ۴ و ۵ در قم را فراهم نمایند.

استاندار قم با اشاره به ویژه برنامه های هفته هوای پاك در استان، از آغاز كاشت ۱۲۴ هزار اصله نهال در قم به مناسبت این هفته خبر داد و افزود: كاشت این نهال ها در پاكی هوای شهر و افزایش فضای سبز قم موثر خواهد بود.

حجت الاسلام موسی پور میانگین سرانه فضای سبز كشور را ۲۰ متر مربع عنوان و گفت: این سرانه در قم ۱۴ متر مربع است كه امیدواریم با به ثمر نشستن طرح فضای سبز ورودی های شهر و نهالكاری هفته پاك، این سرانه به میزان استاندارد ملی برسد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.w8xbjh8v79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما