پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 3830
آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد؛

اهتمام به حفظ شان و جایگاه روحانیت در جامعه

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم بر حفظ شان و جایگاه روحانیت در جامعه تاکید کرد و گفت: فردی که لباس روحانیت را بر تن می‌کند باید دارای کمالات باشد.
اهتمام به حفظ شان و جایگاه روحانیت در جامعه
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضای معاونت تهذیب حوزه علمیه، اظهار داشت: به دلیل اینکه حوزه همیشه از افراد مختلف و گوناگون تشکیل می‌شود، حتما نیازمند تشکیلات منظمی است که بتواند این اجتماع را برای هرکدام از وظایف ساماندهی کند.

وی با اشاره به ایجاد معاونت تهذیب در حوزه علمیه، بیان کرد: این اتفاق، بسیار مطلوب و پسندیده است.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه طلاب را باید به گونه‌ای تربیت کنیم که با علما و بزرگان انس بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: از وصیت‌های لقمان حکیم به فرزندش این است که همیشه با علما نشست و برخاست کند.

وی با بیان اینکه همنشینی با علما به انسان علم، کمال، حکمت و وقار می‌دهد، افزود: این امر بسیار موثر است که هرچه می‌توانیم طلاب را به گونه‌ای تربیت کنیم که با علما و بزرگان بیشتر انس داشته باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه حریم علما باید بیشتر حفظ شود، خاطرنشان کرد: در زمان مرحوم آیت‌الله بروجردی حریم روحانیت، بسیار خاص بود و مردم برای روحانیت ارزش و قرب والایی قائل بودند.

وی ادامه داد: در زمان حکومت رژیم پهلوی، هرچند رژیم با روحانیت دشمنی داشت اما روحانیت در عامه مردم جایگاه والایی داشت.

این مرجع تقلید با تاکید براینکه جامعه باید به روحانیت احترام خاصی داشته باشد، اضافه کرد: نباید در جامعه این گونه باشد که روحانی مثل آدم عادی محسوب شود، زیرا روحانیت دارای مقام و جایگاه خاصی است.

وی تصریح کرد: برای اینکه مردم به روحانیت نظر خاصی داشته باشند، باید دارای امتیازاتی باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه در حوزه باید حتما کلاس‌هایی تشکیل شود تا رفتار و کردار روحانی را آموزش دهند، خاطرنشان کرد: نباید اینگونه باشد که هرکسی لباس مقدس روحانیت را بر تن کرده و هرکاری بخواهد بکند، عمل روحانیون ملاک است زیرا باید زمامداری مردم را عهده‌دار شوند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید در جلسات با بزرگان حوزه رفت و آمد داشته باشند و رفتار بزرگان را ملاک عمل خود قرار دهند، اظهار کرد: شرکت کردن در این جلسات سبب می‌شود، طلاب دارای کمال شوند.

استاد حوزه با تاکید بر اینکه کسانی که لباس روحانیت را بر تن می‌کنند باید شایستگی این لباس مقدس را داشته باشند، تصریح کرد: فردی که لباس روحانیت را بر تن می‌کند باید دارای کمالات باشد.

وی با اشاره به دیدار سال گذشته خود با رهبر معظم انقلاب، اظهارکرد: ایشان از برخی مسائل گلایه داشتند که باید این مسائل مورد توجه قرار گیرد و به منویات ایشان جامه عمل پوشانده شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با انتقاد از برخی طلاب که تا نیمه‌های شب مشغول مشاهده برنامه‌های تلویزیون هستند، افزود: چنین مسئله‌ای اصلا شایسته طلاب نیست.

وی با تاکید بر اینکه طلابی که در گذشته تحصیل می‌کردند از فضایل علمی بالاتری نسبت به طلاب حال برخوردار بودند، اضافه کرد: اکنون مشاهده می‌کنیم که عده‌ای از طلاب در کلاس‌ها بحث‌های متفرقه‌ مطرح می‌کنند که هیچ ضرورتی ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مدرک گرایی درحوزه کار مطلوبی نیست، گفت: ما باید طلبه‌های خوب و اساسی تربیت کنیم که در آینده به آنها افتخار کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون حوزه امکانات خوبی دارد و رهبر معظم انقلاب هم علاقه‌مند هستند و به حوزه روحیه می‌دهند، افزود: باید از این فرصت بهتر استفاده کنیم چرا که بسیار ارزش خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.mdmiw6dcxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما