جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 38744
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

آموزش دوره هاي فراگير بحران نقش بسزايي در مديريت بحران دارد

قم نيوز : قم نیوز: مديركل مديريت بحران استانداري قم گفت: برگزاري دوره‌هاي فراگير آموزشي مديريت بحران در مدارس موجب مي‌شود دانش آموزان و مربيان در هنگام بروز حوادث بتوانند جان خود، خانواده و دوستانشان را نجات دهند.
آموزش دوره هاي فراگير بحران نقش بسزايي در مديريت بحران دارد
به گزارش قم نیوز، محسن اروجي در همايش "مدرسه آماده " كه با حضور جمعي از فرهنگيان آموزش و پرورش در مركز همايش‌هاي شهرداري قم برگزار شد، اظهار كرد: مديريت بحران حدود ۱۷ سال است كه در حوزه مدارس آغاز شده و بحث جديدي نيست و در همين راستا سال گذشته هفدهمين مانور سراسري را هفتم آذرماه در مدارس برگزار كرديم.

وي با بيان اينكه طرح دادرس چند سالي است كه در مدارس برگزار مي‌شود، تصريح كرد: همه ساله آموزش‌هاي مختلفي با شروع آغاز سال تحصيلي در مدارس برگزار مي‌شود و تا پايان فصل حضور دانش آموزان در مدارس ادامه دارد.

مديركل مديريت بحران استانداري قم ادامه داد: با توجه به مطالعاتي كه به صورت جامع در چندين استان به ويژه در استان‌هاي كرمان و گرگان انجام شده است،‌ سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور،‌ سازمان مديريت بحران، سازمان نوسازي مدارس و معاونت پيشگيري آموزش و پرورش، دستور العملي مبني بر برگزاري "مدارس آماده " صادر شده و در اختيار آموزش و پرورش و نهادهاي مربوط قرار گرفته است.

وي تصريح كرد: اين دستور العمل در راستاي آماده سازي مدارس از طرف سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور صادر شده و در اختيار آموزش و پرورش و دستگاه‌ها قرار گرفته است كه براي آماده سازي مدارس در برابر حوادث غير مترقبه دستور العمل كشوري صادر شده است.

اروجي بيان كرد: مدير اين كميته ها در مدارس مديران آموزشگاه‌ها هستند و نماينده آموزگاران،‌نماينده دانش آموزان و نماينده انجمن اوليا نيز عضو اين كميته هستند كه مدارس را با الويت اقدامات پيشگيري و مقاوم سازي غير سازه و شناسايي حوادثي كه در مدارس ممكن است اتفاق بيفتد و آموزش دانش آموزان ، اوليا و مربيان را اين كميته در مراحل مختلف انجام مي‌دهد.

وي افزود: در كنار آموزش‌هاي تئوري دوره‌هاي عملي مقابله  با حوادث غير مترقبه  در ‌آتش نشاني، اورژانس و هلال احمر برگزار مي‌شود و سال گذشته نيز آموزش هاي گوناگوني به صورت عملي در مدارس برگزار شد.

مديركل مديريت بحران استانداري قم با تاكيد براينكه برگزاري اين دوره‌ها با استقبال خوبي از سوي دانش آموزان مواجه شد،‌عنوان كرد: سال گذشته در يكصد مدرسه طرح دادرس اجرا شد و دوره قبل مورد استقبال زياد قرار گرفت و امروز نيز براي مربيان برگزار شد.

وي برگزاري دوره‌هاي آموزشي مديريت بحران را براي دانش آموزان و مربيان در مقابله با حوادث بسيار موثر دانست و گفت: ما در حوادث گوناگون شاهد بوديم هنگام وقوع حوادث، دانش آموزان و مربيان توانستند خانواده و دوستان خود را نجات دهند.

اروجي اضافه كرد: ما معتقديم ديگر امدادي و خود امدادي از موارد موثر در حوادث غير مترقبه است كه تا رسيدن نيروهاي امدادي لازم است اقدامات لازم صورت بگيرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfjedm.w6dcjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما