?>?> ویژه‌برنامه‌های هفته مقاومت و پیروزی در استان قم | قم نیوز
دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 38823
منبع : خبرگزاری شبستان
معاون اجرایی سپاه علی ابن ابی طالب (ع) تشریح کرد:

ویژه‌برنامه‌های هفته مقاومت و پیروزی در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجرایی سپاه علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، بزرگداشت شهدای سوم خرداد و اعزام راویان دفاع مقدس به دانشگاه‌ها را از برنامه‌های هفته مقاومت و پیروزی در استان قم خواند.
ویژه‌برنامه‌های هفته مقاومت و پیروزی در استان قم
احمد بیطرفان، معاون اجرایی سپاه امام علی ابن ابی طالب (علیه السلام) در نشست خبری به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر (3 خرداد) و هفته مقاومت و پیروزی که در سالن جلسات ساختمان شهید شعیدی برگزار شد، عنوان کرد: امام خمینی (ره) در سال 61 در  زمان فتح خرمشهر فرمودند که فتح خرمشهر فتح خاک نیست،بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است.
 
حماسه سوم خرداد یکی از پرافتخارترین مقطع دوره 8 سال دفاع مقدس است

معاون اجرایی سپاه علی بن ابی طالب (ع) اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله) در رابطه با سوم خرداد سال 61 فرمودند که فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس در این کشور ماندگار خواهد شد.

بیطرفان تصریح کرد: حماسه سوم خرداد یکی از پرافتخارترین مقطع دوره 8 سال دفاع مقدس است که با مقاومت مخلصانه و ایثارگرانه مردم ایران و نیروهای مسلح در سایه وحدت و ایمان و تبعیت از ولایت فقیه رقم خورد.

وی با بیان این که روز 30 اردیبهشت تا 4 خرداد به نام هفته مقاومت و پیروزی نامگذاری شده است، گفت: سپاه علی ابن ابی طالب (ع) در هفته مقاومت و پیروزی ویژه برنامه‌های مختلفی با هدف تلاش در ارتقای روحیه مقاومت در مردم و ایجاد غرور ملی، وحدت و همبستگی در برابر استکبار در نظرگرفته است.

مراسم عطرافشانی گلزارهای شهدای استان در هفته مقاومت و پیروزی برگزار شد

معاون اجرایی سپاه علی بن ابی طالب (ع) افزود: تبیین نقش اقشار مختلف جامعه در حفظ  نظام اسلامی و مقابله اب تهاجم دشمن از دیگر اهداف برگزاری فعالیت‌های سپاه در هفته مقاومت و پیروزی است.

بیطرفان یادآور شد: به مناسبت هفته مقاومت و پیروزی، مراسم عطرافشانی گلزارهای شهدای استان قم با حضور نیروهای مسلح استان به ویژه در گلزار شهدای مدافع حرم برگزار شد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح اعم از پاسداران، بسیجیان و دیگر نیروهای وابسته به سپاه علی ابن ابی طالب در مراسم نماز جمعه حضور یافتند و سردار فضلی، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه بودند.

 مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با سخنرانی آیت الله اعرافی برگزار می‌شود

معاون اجرایی سپاه علی بن ابی طالب (ع) تصریح کرد: مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با حضور بسیجیان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان در روز دوشنبه ساعت 7 صبح در لشکر عملیاتی 17 علی ابن ابی طالب (ع) واقع در کیلومتر 20 جاده کاشان برگزار می‌شود.

 بیطرفان اضافه کرد: در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، آیت الله اعرافی، امام جمعه قم به سخنرانی می‌پردازد.

 وی بیان داشت: در هفته مقاومت و پیروزی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به ویژه کسانی که در عملیات بیت المقدس حضور داشتند، صورت می‌گیرد.

اعزام راویان دفاع مقدس به دانشگاه‌های قم در هفته مقاومت و پیروزی

 معاون اجرایی سپاه علی بن ابی طالب (ع) افزود: اعزام راویان دفاع مقدس به دانشگاه‌های قم از دیگر برنامه‌های سپاه علی ابن ابی طالب (ع) است تا وقایع و رخدادهای آزادسازی خرمشهر برای نسل جوان تبیین شود.

بیطرفان با بیان این که نمایشگاه‌های فرهنگی در کلیه مراکز نیروهای مسلح استان برگزار می‌شود، گفت: در هفته مقاومت و پیروزی، یادواره‌های محلی و قشری در سطح استان قم برنامه ریزی شده است.

وی با بیان این که روز مقاومت و پیروزی الگویی برای شیعیان جهان است، عنوان کرد: شهر مقاوم دزفول در این روز به نام شهر مقاومت نامگذاری شده است و رویداد آزادسازی خرمشهر و مقاومت شهرهایی مانند دزفول می‌تواند الگویی برای شهرهای و کشورهای اسلامی جهان از جمله سوریه، عراق و ... باشد که امروز در مقابل تکفیری‌ها مقاومت می‌کنند.

گلزار شهدای شیخان قم به عنوان نماد شهدای سوم خرداد است/برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای سوم خرداد

معاون اجرایی سپاه علی بن ابی طالب (ع) اظهار داشت: زمان عملیات بیت المقدس طولانی بود و شهدای این عملیات نیز در طی زمان طولانی در مزار شهدا دفن می‌شدند، به همین دلیل تعداد 40 تن از شهدای سوم خرداد در گلزار شیخان و مابقی شهدا در گلزار شهدا دفن شده اند.

بیطرفان با بیان این که گلزار شهدای شیخان به عنوان نماد شهدای سوم خرداد است، تصریح کرد: مراسم بزرگداشت شهدای سوم خرداد با حضور کارمندان بسیجی و با سخنرانی آیت الله اعرافی در روز دوشنبه (3 خرداد) ساعت 7 و سی دقیقه در مزار شهدای سوم خرداد واقع در شیخان برگزار می‌شود.

 وی یادآور شد: دو مجموعه کتاب تحت عنوان «قصه ستاره ها» نوشته مجید ملامحمدی با رویکرد کودکان و نوجوانان در روز پنج شنبه (30 اردیبهشت) در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) رونمایی شد که این کتاب‌ها در این ایام توزیع می‌شود تا نسل آینده از خاطرات این کتاب در سبک زندگی خود استفاده کنند.
 
حضور سپاه علی ابن ابی طالب (ع) در امنیت مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان

معاون اجرایی سپاه علی بن ابی طالب (ع) با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم (ص)، گفت: موکب حضرت معصومه (س) در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) برپا شده است که دارای غرفه‌های زیادی است و غرفه اقتصاد مقاومتی و مدافعان حرم از جمله غرفه‌هایی است که به همت نیروهای بسیجی سپاه علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شده است.

بیطرفان در پایان تصریح کرد: در ایام نیمه شعبان، سپاه علی ابن ابی طالب (ع) مسائل امنیتی مسجد مقدس جمکران را به عهده دارد و نیروهای انتظامی نیز در بحث راهور و انتظامات مسجد ورود دارند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdsj0s.yt0jx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما