چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 39279
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم خبر داد

اعزام رایگان نوآموزان بیمار به تهران برای درمان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم از اعزام رایگان نوآموزان بیمار به تهران برای درمان خبر داد.
اعزام رایگان نوآموزان بیمار به تهران برای درمان
به گزارش قم نیوز، سید احمد آقامیری گفت: سامانه­‌ای بودن طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان که امسال برگزار شد مایه آسودگی خانواده­‌ها از ایستادن در صف­‌های طولانی و وقت­‌گیر شد.

وی افزود: در این ساز و کار جدید نیاز نبود که حجم زیادی از اولیای دانش­‌آموزان به پایگاه­‌های سنجش مراجعه کنند بلکه با مراجعه به مدرسه، نوبت می­‌گرفتند و در زمان مورد نظر به پایگاه می­‌رفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم از تعامل خوب این اداره با مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان در اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان خبر داد و گفت: در سال­‌های گذشته هنگامی که متوجه می­‌شدیم یک دانش­‌آموز مشکل سلامتی دارد تنها به خانواده­‌اش اطلاع می­‌دادیم و دیگر پیگیری نمی­‌کردیم که آیا آن خانواده در پی درمان فرزندانشان هستند یا نه اما امسال این گونه دانش­‌آموزان را برای معاینه دقیق­‌تر به دانشگاه علوم پزشکی فرستادیم و این دانشگاه تمام مراحل معاینه تخصصی و اعزام به تهران را به رایگان انجام داد.

آقامیری تاکید کرد: در اجرای طرح سنجش باید ارزیابی­‌ها و معاینه­‌ها با بیشترین دقت انجام شوند چون تشخیص‌های نادرست و مشکوک سلامتی کودک را به خطر می­‌اندازند.

وی با اشاره به آمار دانش­‌آموزان سال نخست ابتدایی سال 94 ابراز کرد: 48 درصد این نوآموزان دختر و 52 درصد آنها پسر بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم افزود: 92.6 درصد نوآموزان راست­‌دست و 7.4 درصد آنها چپ دست بودند.

آقامیری با اشاره به آمار دانش­‌آموزان افغانی اظهار کرد: 3.4 درصد نوآموزان سال 94 کشور افغانی بودند و این آمار در قم 11.3 درصد است.

وی تصریح کرد: بالاترین آمار تحصیلات پدران و مادران نوآموزان سال گذشته کشور مربوط به استان قم است این امر جای افتخار دارد چون شغل و تحصیلات پدر تاثیر به­‌سزایی در زمینه تربیت فرزند دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه در 270 خانواده در استان قم بیش از دو معلول وجود دارد ابراز کرد: 463 دانش­‌آموز استثنایی بی­‌بضاعت در استان تمام خدمات تحصیلی و درمانی را به رایگان دریافت می‌کنند.

آقامیری، برنامه­‌های اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در تابستان را مورد توجه قرار داد و گفت: همه دانش­‌آموزان استثنایی استان قم در برنامه­‌های اوقات فراغت شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjh8et.uqehazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما