سه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 39602
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب و فاضلاب استان قم
در بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مطرح شد؛

رتبه نخست آزمایشگاه آب و فاضلاب قم در کشور

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان این اداره کل از مراکز کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب و پایش و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب شهر قم بازدید کردند.
رتبه نخست آزمایشگاه آب و فاضلاب قم در کشور
به گزارش قم نیوز، محمد عندلیب معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان قم در این بازدید به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این مراکز پرداخت و اظهار داشت: مرکز کنترل کیفیت و بهداشت و مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب قم جزو مراکز پیشرو و مجهز کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این مراکز به پیشرفته‌ترین تجهیزات به منظور کنترل کیفی و کنترل از راه دور تأسیسات مجهز شده است، گفت: تمام تلاش ما این است که آب را با کیفیت و فشار مناسب در اختیار مردم قرار دهیم که این مراکز این مهم را به خوبی محقق ساخته است.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب قم نیز در این بازدید گفت: مرکز کنترل کیفیت و بهداشت آبفای قم رتبه نخست کشور در بین آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب را دارا است.

وی با بیان اینکه مرکز کنترل کیفی آب قم یکی از سه مرکز مجهز به دستگاه PCR در کشور است، خاطرنشان کرد:  این دستگاه امکان تشخیص آلودگی آب را از 48 به 5 ساعت کاهش می‌دهد و در مدیریت بحران کمک شایانی می‌کند.

رضا انصاری طادی با اشاره به اینکه روزانه آزمایش‌های میکروبی، فیزیکی و کلر سنجی در نقاط مختلف شبکه و مخازن انجام می‌شود، اظهار داشت: در طول ماه به طور میانگین 150 مورد آزمایش میکروبی، 950 آزمایش فیزیکی و 2 هزار و 600 مورد کلر سنجی انجام می‌شود تا از سلامت آب اطمینان حاصل شود.

سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم هم در این بازدید ضمن تمجید از وجود چنین مراکز پیشرفته‌ای در استان به ویژه در بحث کنترل کیفیت و بهداشت آب، خواستار همکاری‌های بیشتر اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب و استفاده از ظرفیت و تجهیزات پیشرفته مرکز کنترل کیفیت آب و فاضلاب شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcj8met.uqehyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما