قم نيوز : قم نیوز: دادستان قم با اشاره به بخش نامه ای که به مناسب عید فطر صادر شده گفت: در این بخش نامه افراد دارای محکومیت زیر 6 ماه که جرایم مستثنی مانند سرقت مصلحانه، آزار، آدم ربایی، قتل، جرایم سازمان نیافته و تشکیل خانه های فساد نداشته و شاکی خصوصی ندارند همگی بدون گذراندن دوره محکومیت آزاد می شوند.
آزادی محکومان حبس زیر 6 ماه به مناسبت عید فطر / برخورد جدی با خواننده زن در قم
به گزارش قم نیوز، مصطفی برزگر گنجی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه بیش از 9 تن مواد مخدر در سال گذشته در قم کشف شده است اظهارداشت: 99 درصد از این مواد ترانزیت بوده و کشف آن در قم صورت گرفته است. این مواد مخدر برای قم نیست اما تبعات آن به شهر قم بازمیگردد به این دلیل که تعداد زندانی ها و محکومان در قم بیشتر می شود.

دادستان قم با بیان اینکه در موضوع ترک اعتیاد کارهای خوبی در قم انجام شده است افزود: اعتیاد یک معظل مهم است و برای کاهش این امر، در صورتی که شخصی تمایل به ترک اعتیاد داشته باشد اما توان پرداخت هزینه های درمان را ندارد، در صورت تایید عدم توانایی این افراد را رایگان در کمپ قمرود درمان می کنیم.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانی ها مکلف به پرداخت هزینه ترک اعتیاد به خانواده زندانیان در بند است گفت: در این انجمن خدماتی به خانواده های زندانیان داده می شود. به طور مثال در صورتی که فرزند زندانیان دارای معدل 17 تا بیست باشند تا سقف یک میلیون تومان بر اساس پایه های تحصیلی تشویق مالی می شوند.

گنجی خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که معدل 20 دارند و سرپرست آنها زندانی است با حمایت انجمن در بهترین مدارس غیرانتفاعی استان ثبت نام و هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان نیز پرداخته می شود.
دادستان قم با بیان اینکه خاواده زندانی ها توسط مددجویان انجمن دسته بندی شده اند و کمک های نقدی به آنها پرداخت می شود گفت: بالغ بر 500 میلیون تومان در سال 94 به خانواده ها پرداخت شده و ایم مبلغ جدای هزینه ای است که برای آزادهی زندانی ها پرداخت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در ایام ماه رمضان به هرخانواده  که سرپرست آن در زندان است مبلغ 200 هزار تومان بن خرید اجناس داده شده گفت: خانواده هایی که وضعیت زیر خط فقر دارند نیز مبلغ 500 هزار تومان بن دریافت کرده اند.

گنجی با اشاره به اینکه سفره های افطار خیران در ماه مبارک رمضان در زندانهای قم برپا می شود عنوان کرد: بر اساس بخش نامه ای که به تازگی صادر شده مرخصی زندانی ها به مناسب ایام عید فطر تایید شده است.

دادستان قم با اشاره به بخش نامه ای که به مناسب عید فطر صادر شده گفت: در این بخش نامه افراد دارای محکومیت زیر 6 ماه که جرایم مستثنی مانند سرقت مصلحانه، آزار، آدم ربایی، قتل، جرایم سازمان نیافته و تشکیل خانه های فساد نداشته و شاکی خصوصی ندارند همگی بدون گذراندن دوره محکومیت آزاد می شوند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون انتشار تصاویر مستهجن جرم است خاطر نشان کرد: تفاوتی ندارد این تصاویر در گروه های خانوادگی نشر داده شود و یا جزء تبلیغات شغلی باشد در هر صورت این اقدام جرم است.

گنجی با بیان اینکه سایت ها و گروه های اجتماعی در قم به صورت روزانه چک می شوند گفت: در صورت کشف این جرایم رایانه ای با آن برخورد صورت می گیرد.

دادستان قم با اشاره به اینکه دو خواننده زن که اخیرا در یکی از تالارهای قم برنامه ای اجرا کرده بودند در بازداشت موقت هستند گفت: یکی از احکامی که اخیرا صادر شده مربوط به باند هشت نفره سرقت بوده که در استان های مختلف از جمله قم صدها مورد سرقت داشته اند.

گنجی با بیان اینکه این افراد شگرد خاصی در دزدی از منازل داشتند گفت: ده ها مورد سرقت توسط این افراد در قم صورت گرفته بود که براساس قانون حکم قطع ید این افراد صادر شده اما هنوز به دادگاه تجدید نظر نرفته است و ممکن است حکم تغییر کند.

وی با اشاره به مسئله زمین خواری و کوه خواری در قم افزود: در جلسه حفظ حقوق بیت المال به این مسئله پرداخته ایم. نهادهای مربوط به این مسئله در جلسات حضور دارند و مقرر شده همه استان رصد شده و هرجا نشانه ای از تصرفات در کوه و منابع طبیعی بود بلافاصله بدون دستور قضایی برای تخریب مستحدثات اقدام شود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcezp8x.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما