شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : 3985

خیرین و فعالان عرصه وقف در قم تجلیل شدند

قم نيوز : قم نیوز: همایش وقف، امامزادگان، قطب فرهنگی در قم برگزار و طی آن از خیرین و فعالان عرصه وقف در قم تجلیل شد.
خیرین و فعالان عرصه وقف در قم تجلیل شدند
به گزارش قم نیوز، همایش وقف، امامزادگان،‌ قطب فرهنگی همزمان با آخرین روز هفته وقف در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم به منظور تجلیل از خیرین و فعالان عرصه وقف در استان قم برگزار شد.

در این همایش که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم و معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور و سایر مسئولان استانی برگزار شد جمعی از اعضای هیئت‌امنای امامزادگان، مساجد و متولیان موقوفات استان قم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام شوذب شیری، مدیرکل اوقاف و اموری خیریه استان قم در ابتدای همایش "وقف، امامزادگان، قطب فرهنگی" با اشاره به ثبت بقاع متبرکه، مساجد، حسینه‌ها و تکایا در سامانه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: قم حرم اهل‌بیت(ع) بوده و فرزندان ائمه اطهار در سراسر کشور و از جمله قم مدفون هستند ضمن اینکه قم دارای سابقه طولانی در امر وقف بوده و در این زمینه نسبت به سایر مناطق کشور پیشتاز است.

در ادامه این همایش، از برگزیدگان جشنواره وقف،‌ جشنواره همیشه جاری در رشته‌های گوناگون هنری و فرهنگی مانند خوشنویسی، داستان و شعر با اهدای جوایزی تجلیل شد.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، سخنران دیگر این همایش بود که با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در زمینه موقوفات و عملکرد یک سال گذشته گفت: بسیاری از مردم ایران بر سر سفره وقف حاضر بوده و از برکات این سنت حسنه اسلامی بهره‌مند می‌شوند.

تجلیل از مسوولان فعال در زمینه وقف، خادمان، مسوولان فرهنگی بقاع متبرکه استان، هئیت امنای مساجد و امامزادگان قم، خیرین و بانیان بقعه‌ها و مساجد و نیز روسای ثبت موقوفات مناطق مختلف قم از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در ادامه و با حضور مسئولان استانی و معاون سازمان اوقاف و امور خیریه از اساتید و فعالان قرآنی و نیز نفرات برگزیده استان قم در مسابقات ملی قرآن کریم شامل رشته‌های حفظ، قرائت و ترجمه این کتاب آسمانی با اهدای جوایزی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

استان قم دارای بیش از دو هزار موقوفه شامل ۸۵۰ مسجد، ۳۰۰ حسینیه و تکیه و ۱۷۰ بقعه متبرکه امامزادگان است که بسیاری از این موارد در طرح ساماندهی موقوفات استان به ثبت رسیده و اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در صدد است با همکاری هیئت امنا و تمام فعالان عرصه وقف در قم نسبت به ثبت همه این موقوفات در سامانه سراسری سازمان اوقاف اقدام نماید.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.79wrak9ynpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما