سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 40106
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی:

مراقب باشید زیاده خواهان به بیت‌المال چنگ اندازی نکنند

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مدیران باید با قاطعیت مراقب باشند تا زیاده خواهان به منابع بیت المال دست درازی نکنند. همچنین باید از تبعیض در ارائه خدمات در نهادهای دولتی و عمومی جلوگیری شود.
مراقب باشید زیاده خواهان به بیت‌المال چنگ اندازی نکنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران سازمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به جایگاه شهر قم اظهار کرد: شما مدیران باید به جایگاه و منطقه ای که در آن خدمات ارائه می‌کنید، توجه داشته باشید. قم حرم اهل بیت(ع) است، البته اهل بیت(ع) توقعی از مردم ندارند، اما این به آن معنی نیست که ما کاری را انجام ندهیم.

امام جمعه قم ادامه داد: ما باید قدر خدمت به حرم اهل بیت(ع) را بدانیم، داشتن چنین نگاهی کارهای ما را در شهر قم تسهیل می‌کند. در شهر قم تنها حرم حضرت معصومه(س) حرم اهل بیت(ع) نیست، بلکه از تمام محلات شهر قم در روایات به عنوان حرم اهل بیت(ع) یاد شده است.

وی افزود: در دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی محرومیت شگفت انگیزی به شهر قم تحمیل شد، البته در دوران پهلوی به دلیل انقلابی بودن مردم شهر قم، عدم توجه به این شهر قابل درک بود، اما ادامه محرومیت شهر قم در دوره نظام جمهوری اسلامی قابل تحمل نیست و نباید عدم اعتراض مردم شهر قم به محرومیت‌ها، موجب ادامه بی‌توجهی به این شهر شود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به لزوم داشتن حساسیت نسبت به امکانات دولتی گفت: شما مدیران در جاهایی که خدمت می‌کنید، یک سری امکانات دارید که باید این امکانات انباشته شده به اهلش برسد، متاسفانه برخی به مجموعه‌های دولتی و عمومی به عنوان طعمه نگاه می‌کنند.

امام جمعه قم ادامه داد: در دوره امیرالمومنین(ع) شخصی به بیت المال نگاه طعمه گونه داشت، امام علی(ع) قطعه آهنی را در آتش داغ کرد و آن را به سمت آن شخص نزدیک کرد تا آتش ناشی از دست اندازی به بیت المال را برای او تجسم کند. آتش محسوس زود انسان را می‌رنجاند، اما در آتش معنوی انسان زود متوجه نمی‌شود.

وی افزود: آتش نزدیک شدن به بیت المال معنوی است، البته انسان بالاخره یک روزی متوجه این آتش خواهد شد. مدیران باید با قاطعیت مراقب باشند تا زیاده خواهان به منابع بیت المال دست درازی نکنند. همچنین باید از تبعیض در ارائه خدمات در نهادهای دولتی و عمومی جلوگیری شود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به تبعیض در مراکز درمانی اظهار کرد: اگر در این مراکز تبعیضی در ارائه خدمات صورت بگیرد، این امر از نگاه خداوند مخفی نیست. تبعیض در ارائه خدمات در نهادهای دولتی و عمومی برای مردم آزاردهنده است و تکرار آن می‌تواند بی اعتمادی برای مردم به وجود آورد و چنین مسئله‌ای یک آسیب برای نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه قم ادامه داد: اعتماد مردم باید به دستگاه‌های دولتی و عمومی حفظ شود. تبعیض و سوء استفاده در این نهادها، کار بدی است، اما زود افشا شدن چنین مواردی برای نظام جمهوری اسلامی یک مسأله خوبی است. اینکه نابسامانی‌ها افشا می‌شوند و مردم به آنها واکنش می‌دهند، نشانه سلامت جامعه است.

وی افزود: اخلاق در برخورد با مراجعین در مراکز درمانی بسیار مهم است و باید به رعایت این مسأله در این مراکز توجه شود. اگر کسی نمی‌تواند با مال خودش به مردم خدمت کند، اما حداقل می‌تواند با اخلاق خوب این کار را انجام دهد و موجب رضایت مردم از مراکز درمانی شود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به لزوم برنامه ریزی در بخش مدیریتی گفت: شما مدیران سعی کنید که برای کارهایتان ریل گذاری کنید، یکی از خواص این کار این است که کارها محکم‌تر می‌شود. بالاخره ماموریت‌ها تمام می‌شود، اما اگر مدیری ریل گذاری را در کارهای خود انجام دهد، دیگر مدیر بعدی نمی تواند روند را عوض کند و خدمات مدیران ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcai6ny.49nww15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما