پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 40348
منبع : خبرگزاری فارس
لاریجانی در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم:

400 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی شده نیمه‌تمام در کشور وجود دارد/ استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های بخش خصوصی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی 400 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی شده در کشور وجود دارد که بسیاری از این پروژه‌ها به دلیل مشکلات اعتباری متوقف هستند.
400 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی شده نیمه‌تمام در کشور وجود دارد/ استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های بخش خصوصی
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی پیش‌ازظهر امروز در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم طی سخنانی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در طول دو سال اخیر تاکید کرده است که پروژه‌های عمرانی از سوی بخش خصوصی اجرایی شود در حالی که در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

وی واگذاری پروژه‌های عمرانی استان قم به بخش خصوصی را خواستار شد و در ادامه بیان کرد: در شرایط کنونی 400 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی شده در کشور وجود دارد که بسیاری از این پروژه‌ها به دلیل مشکلات اعتباری متوقف هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی اظهار کرد: مجلس در این زمینه اختیارات قانونی لازم را به دولت داده و در همین راستا برای اجرایی شدن این اصل مهم پیگیری‌های لازم را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گسترده بودن بدنه دولت موجب شده که اصل 44 قانون به صورت کامل اجرایی نشود، گفت: باید برای حل مشکل واگذاری امور به بخش خصوصی دستگاه‌های اجرایی و دولت کوچک‌سازی شوند.

لاریجانی به وضعیت استان قم و ظرفیت‌های موجود در عرصه اقتصاد و عمران اشاره کرد و یادآور شد: باید پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و برای رسیدن به رشد اقتصادی از ایده‌ها و ابتکارات بهره‌ گرفت چرا که دیگر دستیابی به جهش اقتصادی با سیستم‌های سنتی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه نمایندگان بخش‌های مختلف اعم از تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی می‌توانند نظرات و ایده‌های خود را برای رونق تولید ارائه دهند، اضافه کرد: از مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد آمایش استان‌ها به ویژه استان قم است و باید به این مسئله در برنامه ششم توسعه توجه لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcivpa5.t1au52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما