سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 40468
منبع : خبرگزاری تسنیم
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

هیچ موردی از احتکار شکر در قم اعلام نشده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از احتکار شکر در قم اعلام نشده است گفت: از آنجا که در استان قم کارخانه شکر نداریم بنابراین احتمال احتکار هم وجود ندارد.
هیچ موردی از احتکار شکر در قم اعلام نشده است
به گزارش قم نیوز،  احمد رضا سمیعی نسب با اشاره به مسئله گران شدن قیمت شکر در قم اظهار داشت: از آنجا که در استان قم کارخانه شکر نداریم بنابراین احتمال احتکار هم وجود ندارد، انبارهای نگهداری شکر در استان هم هرماه باید اعلام موجودی کنند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت  سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به بازرسی‌های سازمان در بحث مواد غذایی ازجمله شکر افزود:همکاران ما در بازرسی‌های مداوم در این زمینه پیگیر هستند و مسئله احتکار در قم مصداق نداشته است.

وی ادامه داد: فروش شکر در فروشگاه‌های خرده‌فروشی نیز بر اساس فاکتورها و درصد سودی که به‌عنوان سود خرده‌فروشی می‌توانند اضافه کنند آنجا می‌شود.

سمیعی نسب درباره نوسان قیمت شکر از بعد از ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: وضعیت سیستم فروش شکر به گونه‌ای نیست که به‌صورت رسمی خریدوفروش برود، بخشی از فروش شکر از طریق بورس انجام می‌شود بنابراین قیمت فروش بر اساس قیمت بورس انجام می‌شود.

رئیس اداره بازرسی و نظارت  سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: عمده‌فروشان نیز از طریق بورس اقدام به خرید و توزیع شکر می‌کنند بنابراین قیمت مصوبی ندارد از همین رو قیمت‌گذاری بر اساس قیمت خرید ثبت‌شده در فاکتورها و درصد سود مجاز اقدام به فروش می‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbwaba.rhbg0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما