چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 40669
منبع : پایگاه خبری پلیس

گفتمان اصلي جامعه بايد قرآني باشد

قم نيوز : قم نیوز: گروه استان ها-قم-فرمانده انتظامي استان گفت: گفتمان اصلي جامعه بايد قرآني باشد.
گفتمان اصلي جامعه بايد قرآني باشد
به گزارش قم ، سردار"کاظم مجتبايي"در جشنواره قرآني فرماندهي انتظامي استان قم، با اشاره به برخي از مفاهيم کابردي در قرآن کريم، اظهارداشت: ذکر مفاهيم کاربردي همچون تفکر، رحمت، تذکر و داوري، کارکرد مقدماتي قرآن هستند و اصل نزول قرآن که معجزه رسول خداست چيزي جز خارج کردن انسان ها از ظلمت و هدايت به سوي نور نيست.

وي افزود:مفاهيمي مانند پروردگار، قرآن، اسلام، عدالت، محبت و کرامت مفاهيم واقعي و دريچه هاي روشنايي هستند انسان اگر به دستورات خدا عمل کرد به روشنايي دست پيدا کرده است.

فرمانده انتظامي استان قم تاکيد کرد: ظلمت چيزي جز شيطان، ظلم، تفاخر، نفاق و تجاوز نيست.

وي با بيان اينکه قرآن کريم در دنياي دور و نزديک مشاهده مي شود، افزود:جامعه اي که به دنبال حقيقت، نور و روشنايي است به محبت، عدالت و کرامت نگاه ويژه خواهد داشت.

سردار مجتبايي با اشاره به اينکه تمامي ويژگي ها در انساني که به روشنايي رسيده در قرآن کريم آمده، تصريح کرد: شناخت دنيا و طبيعت شناخت قرآن است.

فرمانده انتظامي استان قم با تاکيد بر اينکه گفتمان اصلي جامعه بايد قرآني شود، افزود: اگر به دنبال جامعه اي آرماني هستيم که در آن آسيب اجتماعي و بي بند باري نباشد بايد گفتمان آن بر اساس قرآن باشد.

سردار مجتبايي سپس به فعاليت هاي قرآني کارکنان فرماندهي انتظامي استان قم اشاره کرد و گفت: آمارها اميدواکننده اما انتظارات بسيار بالاتر از اين است در حفظ 10، 15 و حفظ کل و همچنين تفسير قرآن کريم بايد تلاش بيشتري شود.

گفتني است، در پايان اين مراسم از حافظان و نفرات برتر قرآن کريم با اهداء لوح تقدير قدرداني شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceop8e.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما