سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : 40818
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد

رسانه های محلی و تخصصی پیروز عرصه رقابت با رسانه های اجتماعی

قم نيوز : قم نیوز:معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بروز رسانه های اجتماعی در دنیای امروز، از پیروزی رسانه های محلی و تخصصی در عرصه رقابت با رسانه های اجتماعی خبر داد.
رسانه های محلی و تخصصی پیروز عرصه رقابت با رسانه های اجتماعی
به گزارش قم نیوز، حسین انتظامی ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشار به روی کارآمدن نسل جدیدی از رسانه ها با عنوان رسانه های اجتماعی، اظهارکرد: الگوی مصرف رسانه‌ای تغییر کرده و امروز با روی کار آمدن این رسانه‌های اجتماعی عرصه کار بر رسانه‌های همگانی از جمله رادیو و تلویزیون تنگ شده است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این وضعیت و با قدرت گرفتن شبکه های اجتماعی رسانه های بین المللی، تخصصی و محل می تواند تاثیر گذار و موفق باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر رسانه ای سعی کند در هر زمینه ای حرفی داشته باشد نهایتا در هیچ عرصه ای صاحب تخصص نخواهد شد، خاطرنشان کرد: رسانه های محلی هم از رسانه های دیگری هستند که می توانند از این فرصت استفاده کنند و رسانه های محلی که میخواهند در عرصه ملی فعالیت کنند این فرصت را از خود سلب می کنند.

انتظامی با اشاره به اینکه چهار استان در کشور خانه مطبوعات ندارند، تصریح کرد: استان قم یکی از این استان هاست که به همین دلیل کمکی که به خانه مطبوعات استان های دیگر تعلق می گیرد به قم تعلق نمی گیرد به این علت که خانه مطبوعاتی جود ندارد.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بیان کرد: تشکیل خانه مطبوعات در استان قم پیگیری می شود، چرا که این نهاد می تواند مطالبه ها را یک پارچه کرده و الویت بخشی کند.

انتظامی با تاکید بر ضریب ماندگار بسیار اندک در این صنف عنوان کرد: رسانه‌ها باید که همکاران تمام وقت خود را بیمه کنند ، زیرا محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری امور اجتماعی و توجه به اقشار مختلف حوزه فرهنگ و هنر است و نمی توانیم به جایگاه اجتماعی همکاران خود بی توجه باشیم.

وی با اشاره به فراهم بودن امکانات آموزش نیروی متخصص، تاکید کرد: با توسعه آموزش می‌توانیم به ثبات و امنیت حرفه‌ای برسیم، زیرا با توجه به این امر خود را در مقابل تندباد حوادث مجهز کردیم به همین علت در سال جاری هیچ محدودیت بودجه‌ای در بخش آموزش وجود ندارد و شهرداری‌ها هم می‌توانند در این راستا مشارکت مطلوبی داشته باشند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcaaany.49nw615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما