قم نيوز : قم نیوز: حضرت آيت الله العظمي"علوي گرگاني"از مراجع معظم تقليد در ديدار جانشين فرمانده انتظامي استان قم با وي، گفت: بايد عبور مردم از مرز براي راهپيمايي روز اربعين حسيني(ع) قانوني باشد.
عبور مردم از مرز براي راهپيمايي روز اربعين حسيني(ع)قانوني باشد/مسئولان تا حد ممکن به زائران سخت گيري نکنند
به گزارش قم نیوز، معظم له به بيان حديثي از پيامبر(ص) که فرمود"عامه مردم اصلاح نمي شوند مگر خواص آن ها اصلاح شوند"اشاره و اظهار داشت:رسول خدا(ص)خواص جامعه را به دو دسته علما و امرا تقسيم کرد که اصلاح جامعه به دست آن هاست.

وي در ادامه با اشاره به اهميت نقش عقلاء و دانشمندان در جوامع، گفت: حضرت علي(ع) فرمود"اوصيکم به تقوي الله و نظم امرکم"يعني هر کاري که از چارچوب قانون بيرون برود خلاف نظم است.

حضرت آيت الله علوي گرگاني با اشاره به حضور ميليوني مردم در راهپيمايي روز اربعين، گفت: اين جمعيت عظيم ، مهم ترين شعار اسلامي ماست و اگر اتفاق ناگواري براي زائران رخ دهد صداي آن در کل دنيا مي پيچد ، بنابراين بايد مراقب هجمه دشمن بود که اين مراسم بدون حادثه و بر مبناي قانون برگزار شود.

وي با بيان اينکه دنيا بدون حادثه نيست، گفت: دشمن در کمين است مخصوصاً در اين موقعيت زماني که مي خواهند با ايجاد حادثه به اهداف شان برسند.

اين استاد حوزه علميه خواستار عبور قانوني مردم از مرز و حرکت منظم و سنجيده در اين راهپيمايي عظيم شد و افزود: از مسئولان مي خواهم تا حدي که قانون به آن ها اجازه مي دهد به زائران سخت گيري نکنند تا مردم از اين سفر معنوي بيشتر بهره مند شوند.

سرهنگ"حميدرضا اسدي"جانشين فرمانده انتظامي استان قم نيز با اشاره به ايام محرم و حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز اربعين حسيني (ع) گفت: اين روز مهم براي جامعه علوي به وجود مي آيد و مردم از نقاط مختلف جهان براي حماسه مذهبي آماده مي شوند.

وي به تلاش نيروي انتظامي براي تامين امنيت زائران اشاره و تاکيد کرد: اين حماسه اي که با جمعيت بالاي 20 ميليون رقم مي خورد زبانزد جوامع جهاني شده و پليس از باب امنيتي و اجتماعي در خدمت زائران است.

سرهنگ اسدي با بيان اينکه عده اي سعي مي کنند تا به صورت غير قانوني از مرز عبور و به خيل عظيم زائران بپيوندند، تصريح کرد:دشمن با انگيزه هاي مختلف به دنبال لطمه زدن به اين فريضه است و نمونه آن ورود اسباب بازي هاي حاوي مواد منفجره در سال گذشته بود که بحمدالله با هوشياري دستگاه هاي انتظامي و امنيتي حادثه اي بوجود نيامد.

جانشين فرمانده انتظامي استان قم سپس بر لزوم آگاه سازي مردم و زائران تاکيد کرد و گفت: در سال گذشته از حدود 70 هزار نفر جمعيتي که از استان قم به اين سفر زيارتي مشرف شدند عده زيادي مجوز عبور از مرز دريافت نکرده بودند که هزار نفرشان در مرز به مشکل برخوردند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcipva5.t1au52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما