پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 41070
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

نقش مردم در تحقق سلامت و امنيت اجتماعي

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه گفت: جز با مشاركت مردم راهي براي تحقق سلامت و امنيت اجتماعي نيست و اگر صدها برابر اعتباراتي كه تاكنون هزينه شده براي گسترش امكانات استفاده شود اما بدون مشاركت مردم امكان تحقق امنيت اجتماعي نخواهد بود.
نقش مردم در تحقق سلامت و امنيت اجتماعي
به گزارش قم نیوز، مهدي اميري اصفهاني در بازديد از مركز مديريت هوشمند ترافيك شهرداري قم، با اشاره به آيه‌اي از قرآن كريم، گفت: اگر ما بتوانيم در تمام رفتار و امور زندگي خود اين مساله را توجه داشته باشيم كه خداوند اعمال ما را مي‌بيند ، بسياري از اهداف اصلي نظام اسلامي محقق خواهد شد.

وي افزود: اگر اين مساله در جامعه جاري شود خود بخود همه چيز در مسير تعالي و كمال قرار مي‌گيرد و شرايط مطلوبي بر جامعه حاكم خواهد شد.

قائم مقام معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه با بيان اينكه براي تحقق اين راهبرد قرآني بايد از تمام امكانات موجود استفاده شود، اظهار كرد: در اصل دوم قانون اساسي تاكيد شده است كه نظام اسلامي مكلف است براي نيل به اهداف مقرر از آخرين فناوري‌ها استفاده كند.

وي با تاكيد بر ضرورت استفاده از آخرين فناوري‌هاي پيشرفته براي تحقق مأموريت‌هاي نظام اسلامي، بيان كرد: تمام اين فناوري‌ها براي اين است كه مردم به كمال برسند و ما به عنوان خادم مردم بايد به درستي از اين امكان استفاده كنيم.

اميري اصفهاني با بيان اينكه جز با مشاركت مردم راهي براي تحقق سلامت و امنيت اجتماعي نيست، گفت: اگر صدها برابر اعتباراتي كه تاكنون هزينه شده براي گسترش امكانات استفاده شود اما باز بدون مشاركت مردم امكان تحقق امنيت اجتماعي نخواهد بود.

وي با اشاره به اهميت نقش مردم در تحقق اهداف و برنامه‌هاي نظام اسلامي گفت: مسووليت پذيري مردم در ارتقاء امنيت عمومي و اجتماعي شامل سلامت اخلاقي، ديني، رواني و... بسيار مؤثر است.

قائم مقام معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه تصريح كرد: هر كسي از آحاد جامعه اگر پليس خود باشد و خودكنترلي را در دستور كار خود داشته باشند شاهد ارتقاء سلامت جامعه خواهيم بود.

وي اضافه كرد: البته بعد از خودكنترلي نظارت اجتماعي نيز اهميت بالايي دارد و مردم علاوه بر كنترل خود بايد جامعه را نيز كنترل كند كه اين مهم در قالب امر به معروف و نهي از منكر تعريف مي‌شود و اين مساله در قانون اساسي نيز مورد تاكيد قرار گرفته است.

اميري اصفهاني با بيان اينكه بخش اعظم بودجه كشور امروز صرف اداره ساختار كارگزاري كشور مي‌شود، گفت: اگر اعتبارات عمراني و جاري مقايسه شود مي‌توان فهميد كه ما اصلاً نمي‌توانيم به اعتبارات عمومي كشور براي كارهاي مبنايي نمي‌توانيم اتكا كنيم.

وي استفاده از مردم در توسعه زيرساخت‌هاي نظارتي شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: اين مساله مشاركت مردم را در كنترل‌هاي شهري افزايش مي‌دهد و ظرفيت خوبي در حوزه‌هاي امنيتي فراهم مي‌كند.

قائم مقام معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه حركت محله محور در توسعه مشاركت‌هاي مردمي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: به عنوان مثال مي‌توان امكانات موجود در هر محله و در هر ساختمان را به اشتراك گذاشت و شبكه كنترلي را در سطح شهر ايجاد كرد.

وي با اشاره به تجربه كشورهاي پيشرفته جهان در توسعه زيرساخت‌هاي نظارتي بيان كرد: به عنوان مثال در لندن از زماني كه يك نفر از خانه خارج مي‌شود تا برگردد ۱۲ دوربين مسير تردد او را كنترل مي‌كنند و اين احساس امنيت را در او افزايش مي‌دهد.

اميري اصفهاني توسعه امكانات فني در كنار توسعه كمي زيرساخت‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: به جز توسعه عرضي زيرساخت‌ها بايد به ارتقاء فني امكانات نيز توجه داشت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbggba.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما