شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 41319
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

قم چهاردهمین استان در زمینه فعالیت‌های علمی و فناوری است

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: استان قم تا سال گذشته جزو آخرین استان‌های کشور در زمینه فعالیت‌های علمی و فناوری بود ولی امسال به عنوان چهاردهمین استان معرفی شده است.
قم چهاردهمین استان در زمینه فعالیت‌های علمی و فناوری است
به گزارش قم نیوز، احد جمالی با اشاره به کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری اظهار کرد: یکی از کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه معاونت سیاسی است، که درباره استان قم شاید تا یک یا دو سال گذشته حرکت قابل ملاحظه‌ای صورت نگرفته بود، ولی اکنون حدود 47 شرکت دانش‌بنیان به طور رسمی در پارک علم و فناوری استان قم مشغول به کار شدند.

وی به بحث تولید هلیوم مایع اشاره کرد و افزود: هلیوم مایع کاربرد پزشکی و نظامی دارد، به عنوان شهروند قمی به خود می‌بالم، زمانی که مشاهده می‌کنم دانشمندان استان قم این دستاورد را دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های دیگر غنی‌سازی غلات داشت که نه تنها در سطح ملی بلکه در عرصه بین‌الملل با کشور اروپایی قرارداد منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی باید شاهد این اتفاقات در استان قم باشیم، گفت: قم استانی است که بیشترین نخبه‌ها در آن وجود دارد، بنابراین باید چنین دستاوردهایی وجود داشته باشد.

جمالی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکیدات فراوانی دارند که اقتصاد باید دانش‌بنیان شود، دولت نیز در این زمینه تأکید دارد و ما نیز تمام توان را در این راستا قرار دادیم.

وی عنوان کرد: استان قم تا سال گذشته جزو آخرین استان‌های کشور در زمینه فعالیت‌های علمی و فناوری بود ولی امسال به عنوان چهاردهمین استان معرفی شده و انتظار می‌رود در سال‌های آینده با توجه به وضعیت کنونی به رتبه تک رقمی برسد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchwxnk.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما