يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 41757
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد

لزوم پیگیری فاجعه منا در مجامع بین‌المللی/ فاجعه منا با گذر زمان از یادها نمی‌رود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی همراه با ایران در مجامع بین‌المللی دادخواهی خود را از عربستان در خصوص فاجعه منا مطرح کنند، بی‌توجهی به این فاجعه را ظلم به آیندگان دانست و تصریح کرد: باید با پیگیری این مسأله گذشته و آینده آن را مشخص و روشن کرد.
لزوم پیگیری فاجعه منا در مجامع بین‌المللی/ فاجعه منا با گذر زمان از یادها نمی‌رود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار خانواده‌های شهدای فاجعه منا استان قم، با اشاره به فضایل شهدا از منظر قرآن کریم اظهار کرد: خداوند در قرآن شهدا را افراده زند‌ه‌ای دانسته که در نزدش روزی می‌خورند و قطعاً شهدای فاجعه منا نیز مصداق بارز شهید هستند.

وی با اشاره به شهادت حجاج در حین انجام اعمال حج با لب تشنه، گفت: توجه به آیه‌های متعددی که در قرآن کریم در خصوص شهدا و جایگاه ایشان آمده است بهترین تسلی خاطر و آرامش بخش برای خانواده شهدا است.

این مرجع تقلید با اشاره به شهادت بسیاری از حجاج در سرزمین وحی از کشورهای مختلف در فاجعه منا تصریح کرد: این فاجعه عظیم هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد و رسانه‌ها وظیفه دارند اخبار مرتبط با این فاجعه را به گوش جهانیان برسانند.

وی به نبود حساسیت در خصوص فاجعه منا در برخی کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: این فاجعه مختص ایران نبوده و باید حساسیت دیگر کشورهای اسلامی را نیز برانگیخت تا پیگیر ابعاد مختلف این فاجعه باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت پیگیری فاجعه منا خاطرنشان کرد: چه ضمانتی وجود دارد که این حادثه دوباره در آینده تکرار نشود و باید با پیگیری جدی آن از تکرار آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی همراه با ایران در مجامع بین المللی دادخواهی خود را از عربستان در خصوص فاجعه منا مطرح کنند، بی‌توجهی به این فاجعه را ظلم به آیندگان دانست و تصریح کرد: باید با پیگیری این مسأله گذشته و آینده آن را مشخص و روشن کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فتوا و نظر برخی مفتی‌های عربستان در خصوص فاجعه منا گفت: برخی مفتی‌های عربستان گفته‌اند که فاجعه منا از مقدرات الهی بوده است و در این جریان مردم مقصر بوده‌اند و دولت عربستان خطایی مرتکب نشده است.

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم شیعیان در مراسم اربعین، گفت: در مراسم اربعین چند برابر جمعیتی که در حج حاضر می‌شوند حضور دارند و هیچ اتفاقی تاکنون در این جریان نیفتاده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اهمیت فاجعه منا، لزوم پیگیری این فاجعه توسط تمام کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: این جریان اهمیت بسیار بالایی دارد و تنها ایران نباید آن را پیگیری کند و همه باید پیگیر آن باشند چراکه آل سعود حتی پس از این اتفاق عذرخواهی هم نکرد.

وی با تاکید بر اینکه فاجعه منا با گذر زمان از یادها نمی‌رود، افزود: آل سعود اگر در این جریان عقل و درایتی داشت هم عذرخواهی می‌کرد و هم از خانواده شهدا و بازماندگان دلجویی و آن‌ها را برای حج دعوت می‌کرد و آن‌ها باید بدانند که روزی انتقام این جنایات از آن‌ها گرفته می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd550o.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما