يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 41770
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی مطرح کرد

لزوم توجه به موضوع ولایت فقیه در بازسازی واقعه غدیر

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه موضوع استمرار ولایت فقیه باید در بازسازی واقعه غدیر مورد توجه قرار گیرد، گفت: ائمه اطهار(ع) در رخدادهای مختلف زندگانی خود برای تثبیت واقعه غدیر و یادآوری این واقعه تلاش کرده‌اند.
لزوم توجه به موضوع ولایت فقیه در بازسازی واقعه غدیر
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با سردار یعقوب سلیمانی مسؤول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین که در سالن محراب آستان مقدس حضرت معصومه(س) انجام شد، با تاکید بر اینکه هنر تجسمی برای افزایش فهم و درک افراد موثر است، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) گاهی معارف دینی از جمله لزوم انجام فعالیت‌ها به صورت گروهی را در مسافرت با مسلمانان به آنها انتقال می‌دادند.

وی بر گسترش بازسازی واقعه غدیر تاکید و اضافه کرد: افزایش کمیت این برنامه فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد اما این موضوع نباید افزایش کیفیت را مورد تاثیر قرار دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بازسازی وقایع دینی نباید دچار خرافات شود، عنوان کرد: اهل هنر در تصویرسازی با خلأهای مستندی مواجه می‌شوند که برای رفع این خلأها از ابتکارات خود استفاده می‌کنند؛ قرآن کریم منبع انتقال پیام‌هاست به همین علت به شیوه مطلوب به بیان زندگی افراد به صورت کامل نپرداخته است.

وی تکمیل بازسازی واقعه غدیر را با صحنه‌های اضافه عامل ترویج خرافه دانست و گفت: موضوع غدیر یکی از مسائل سیاسی اسلام است که به غیر از موضوع ولایت فقیه، نباید نگاه‌های سیاسی دیگر به آن اضافه شود چرا که این اقدام، ماهیت این واقعه را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

سعیدی با اشاره به اینکه موضوع استمرار ولایت فقیه باید در بازسازی واقعه غدیر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) در رخدادهای مختلف زندگانی خود برای تثبیت واقعه غدیر و یادآوری این واقعه تلاش کرده‌اند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه داشتن نیت خالص سبب پیشرفت در عرصه‌های مختلف می‌شود، خاطرنشان کرد: ترویج غدیر از اولویت‌های نظام اسلامی است به همین علت باید از حاشیه‌هایی که سبب کم‌رنگ شدن این واقعه می‌شود، پرهیز کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciuya5.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما