دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 41941
منبع : آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)
آیت‌الله سعیدی:

منظور از ولایت مداری اطاعت مطلق است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: جایگاه ولایت دارای قداست است و آنچه که باید در این عرصه مورد توجه قرار گیرد، اطاعت مطلق است؛ این قداست تنها به معنی احترام گذاشتن یا گرامی داشتن نیست.
منظور از ولایت مداری اطاعت مطلق است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی  در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان قم در توصیه‌هایی به دستگاه‌های فعال در این عرصه اظهار کرد: کارهایی که انجام می‌شود باید با نیت الهی و در راستای تحقق رضایت حضرت حق باشد، باید این مسأله علاوه بر این که سرلوحه کارها قرار گیرد، در جامعه نیز ترویج شود.

وی ولایت مداری را از ضروریات پیشرفت جامعه عنوان کرد و گفت: خداوند حاکمیت و فرمانروایی خود در زمین را به وسیله اسباب و افراد انجام می‌دهد، پیامبران الهی، ائمه اطهار و در زمان غیبت امام زمان، ولی فقیه اسباب حکمرانی خداوند در زمین هستند، از این رو انسان‌ها باید در مسیر اطاعت الهی، مطیع ولی خدا باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: جایگاه ولایت دارای قداست است و آنچه که باید در این عرصه مورد توجه قرار گیرد، اطاعت مطلق است. این قداست تنها به معنی احترام گذاشتن یا گرامی داشتن نیست، بلکه اجرای اوامر این مقامات شریف باشد.

وی با بیان اینکه در تعالیم دینی نسبت به درست مصرف کردن و پرهیز از اسراف آموزه‌های فراوانی وجود دارد، گفت: همانطور که در اموری مانند نماز و روزه و سایر واجبات از قرآن و اوامر صاحبان امر اطاعت می‌کنیم، در اموری مانند مصرف درست، پرهیز از اسراف و... نیز باید مطیع امر ولایت باشیم.

آیت‌الله سعیدی در ادامه درباره ضرورت توجه به قوانین و وجود روحیه قانون مداری در میان مردم گفت: علاوه بر دستورات دینی و اسلامی درباره درست مصرف کردن و دوری از اسراف، بر حسب قانون باید نسبت به حفظ منابع و جلوگیری از نابودی حساس باشیم. شایسته نیست در کشوری که دین مردم آن این اندازه نسبت به مصرف درست و مراقبت از منابع توصیه شده، ولی مردم اهمیتی به آن ندهد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: مسئولان موظف هستند شرایط را برای بهره‌مند شدن مردم از حقوق خود فراهم آورند تا خدای ناکرده با توزیع ناعادلانه و استفاده نادرست منابع، عده‌ای از حقوق خود محروم نشوند.

وی در پایان ارتقای کیفی دستگاه‌ها و بهبود آن را از دیگر الزامات نهادهای فعال در عرصه توزیع آب و برق کشور عنوان کرد و گفت: کارها در این عرصه باید اصولی و کارشناسانه انجام شود و از تجربیات گذشتگان در این عرصه بهره جست.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciz3a5.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما