شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 42066
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

حسابرسی خداوند از انسان دقیق است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت:‌ خداوند حساب و کتاب دقیقی دارد و همه ما باید یک روزی خودمان را برای پاسخ دادن به خداوند آماده کنیم.
حسابرسی خداوند از انسان دقیق است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رحمت خداوند اظهار کرد:‌ خداوند نسبت به بندگانش مهربان است،‌ رحمت خداوند نسبت به بندگانش زیاد است و خداوند بندگانش را خیلی دوست دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ ما باید خودمان را در نزد خداوند مقصر بدانیم،‌ ما آن طوری که باید و شاید خداوند را تعظیم نکردیم،‌ خداوند چیزی را نسبت به بندگانش پنهان نکرده و تمام برنامه‌های خودش را به وسیله پیامبران به مردم اعلام کرده است.

وی افزود:‌ ما باید حواس خودمان را جمع کنیم،‌ خداوند به پیامبر(ص)‌ گفت که به مردم ابلاغ کن که فرشته‌هایی هستند که تمام گفتارهای شما را ضبط می‌کنند،‌ آن‌ها هر چه شما بگویید و هر چه را که انجام بدهید،‌ ضبط می‌کنند و در قیامت در محضر شما می‌گذارند،‌ اینگونه نیست که خداوند به صورت ناگهانی پرونده‌ای برای انسان درست کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فرشتگان الهی اظهار کرد:‌ خداوند به اندازه سر سوزنی هم اعمال انسان را کم و زیاد نمی‌کند،‌ فرشتگانی در سمت راست و چپ انسان قرار دارند که اعمال او را به صورت دقیق می‌نویسند،‌ اما ما انسان‌ها متوجه حضور فرشتگان نمی‌شویم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ فرشتگان از جنس نور هستند و جسم ندارند تا بتوانند که در همه جا حضور داشته باشند،‌ نور بودن فرشتگان هم فلسفه خاص خودش را دارد،‌ خداوند می‌فرماید که ما دو فرشته را در روز و دو فرشته را در شب در نزد شما قرار دادیم تا اعمال شما را بنویسند،‌ انسان هر سخنی که بگوید توسط این فرشتگان مکتوب می‌شود.

وی افزود:‌ خداوند مهربان است،‌ در روایت داریم که زمانی که انسان مرتکب گناهی می‌شود،‌ خداوند اجازه نوشتن آن گناه را در نامه اعمال آن انسان به فرشتگان نمی‌دهد تا شاید او توبه کند،‌ اما اگر انسان پس از  چند ساعت از انجام گناهش توبه نکرد،‌ خداوند به فرشتگان اجازه ثبت آن گناه را می‌دهد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حسابرسی خداوند اظهار کرد:‌ خداوند حساب و کتاب دقیقی دارد و همه ما باید یک روزی خودمان را برای پاسخ دادن به خداوند آماده کنیم،‌ کسی هم از این مساله مستثنا نیست و انسان عالم و آدم عادی هر دو باید اعمالشان نزد خداوند حسابرسی شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ افرادی که در لباس نظام هستند،‌ باید مراقب خودشان باشند تا گناهی انجام ندهند،‌ خداوند شما را زود می‌بخشد،‌ چون زحمت کش هستید،‌ البته به شرطی که در راه درست بمانید و گناهی از شما سر نزند.

وی افزود:‌ مراقب اعمال خودتان باشید،‌ مزد شما این نیست که حقوقی به شما داده شود،‌ بلکه مزد کریمانه شما در نزد خداوند است،‌ البته به شرط اینکه برای خداوند کار کنید،‌ اگر نیت شما در لباس نظام این باشد که به نظام و بندگان خدا خدمت کنید،‌ خود خداوند مزدتان را به شما خواهد داد.

آیت‌الله علوی گرگانی در پایان این دیدار خطاب به پرسنل ارتش خاطرنشان کرد:‌ من توفیقات شما را از خداوند خواستارم،‌ شما باید بیشتر مراقب خودتان باشید تا آینده‌ای سعادتمندانه در انتظار شما باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch-vnk.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما