پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 42548
منبع : خبرگزاری مهر
طی روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی(ع)؛

اورژانس قم ۵۹۲ مأموریت انجام داد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: اورژانس قم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی موفق به انجام ۵۹۲ مورد مأموریت شد.
اورژانس قم ۵۹۲ مأموریت انجام داد
محمدرضا حسنی با اشاره به فعالیت‌های اورژانس ۱۱۵ قم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در طی این دو روز ۳ هزار و ۳۰۵ تماس با مرکز اورژانس قم بر قرار شده که این تعداد تماس منجر به انجام ۵۹۱ مأموریت شده است.

وی بیان داشت: از این تعداد مأموریت، ۵۲۹ مأموریت شهری و ۶۲ مورد نیز جاده‌ای بوده که ۱۹۰ مأموریت سهم تصادفات بوده است.

حسنی اظهار داشت: تصادفات به ثبت رسیده در این دو روز ۲۲۳ مجروح داشته که از این تعداد ۸۰ مورد به صورت سرپایی درمان شده و ۱۴۲ نفر نیز جهت پیگیری مراحل درمانی به مراکز درمانی سطح شهر قم منتقل شده‌اند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به این که خوشبختانه در این ایام تصادف منجر به فوت نداشته‌ایم افزود: ۱۳۰ مورد از مأموریت‌های ثبت شده اورژانس در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی مربوط به تصادفات موتورسیکلت سوارها بوده است که حدود ۲۵ درصد از مأموریت‌های اورژانس در این دو روز را به خود اختصاص داده که این آمار جای تأمل دارد.

وی افزود: از این تعداد تصادف ۱۲۷ مورد در داخل شهر قم و تعداد ۳ تصادف نیز در جاده‌های مواصلاتی استان قم صورت گرفت که حاصل آن ۱۵۱ نفر مجروح بوده که ۵۸ نفر آن توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ قم به صورت سرپایی درمان و ۹۳ نفر نیز به مراکز درمانی سطح شهر قم منتقل شده‌اند.

حسنی عنوان داشت: در این ایام با توجه به تردد بالای محورهای مواصلاتی استان و همچنین حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در شهر مقدس قم، اورژانس ۱۱۵ ضمن پوشش کامل جاده‌ای و شهری خود، با استقرار ۱۱ دستگاه آمبولانس و ۵ دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اطراف حرم کریمه اهل بیت(س)، به پوشش فوریت‌های پزشکی این مراسم با شکوه اقدام نمود.

رئیس اورژانس قم گفت: در این دو روز تعداد ۳۸۰۰ نفر به اتوبوس آمبولانس مستقر در جوار حرم حضرت معصومه(س) و کدهای اورژانس اطراف حرم مراجعه کرده‌اند که ۳۱۰۰ نفر از آن‌ها عزادارانی بوده‌اند که به اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ قم مراجعه نمودند که این حجم بالای مراجعه کننده منجر به ۱۹ مورد انتقال بیمار به مراکز درمانی سطح شهر شد.

وی با اشاره به این که در اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ قم پزشک و کارشناسان پرستاری و فوریت‌های پزشکی مستقر بودند، افزود: در بین بیماران انتقالی به مراکز درمانی دو خانم باردار، یک نفر با شکستگی پا، یک مورد ایست قلبی به چشم می‌خورد که با اقدام به موقع کارشناسان اورژانس ۱۱۵ کار انتقال آنان به سرعت انجام شد.

حسنی در پایان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این مناسبت‌ها از نظر مرکز فوریت‌های پزشکی استان وجود دارد بحث تمهیدات ترافیکی و همکاری مردم با اورژانس ۱۱۵ می‌باشد که خدا را شکر با توجه به جلسات متعددی که قبل از برگزاری این مراسم با عزیزان راهنمایی و رانندگی استان برگزار کردیم، امسال شاهد مشکل خاصی در این مورد نبودیم.

موتورسیکلت یک جوان را به کام مرگ کشاند

بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی سواری در بلوار کبیری قم راکب موتورسیکلت زمین خورده و جان خود را از دست داد.

بنابر این گزارش شدت جراحات وارده به سر این راکب موتورسیکلت به حدی بود که با توجه به سرعت عمل عوامل اورژانس ۱۱۵ اما متاسفانه این جوان ۲۰ ساله فوت کرد.

متأسفانه عدم استفاده از کلاه ایمنی در استفاده از موتورسیکلت و همچنین عدم رعایت قوانین موجب می‌شود تا شاهد مرگ و میرهای بسیار موتورسیکلت سوارها در قم باشیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc4pq0.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما