شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : 4287
عضو شورای نگهبان پاکستان:

اسلام به دنبال برقراری صلح و عدالت جهانی است

قم نيوز : قم نيوز:‌ عضو شورای نگهبان کشور پاکستان گفت: قوانین اسلامی برمبنای برقراری صلح و عدالت جهانی تدوین شده و اسلام همواره به دنبال تحقق آن است.
اسلام به دنبال برقراری صلح و عدالت جهانی است
به گزارش قم نيوز، شیرین فاطمه در حاشیه بازدید از حرم کریمه اهل بیت(س) در گفتگو با خبرنگار آستانه با بیان این که در ایران توجه خوبی به اخلاق اسلامی شده است اظهار داشت: در ایران علاوه بر قوانین اسلامی، از حقوق عرفی نیز بهره گیری شده و حقوق اسلامی و عرفی بر هم منطبق هستند.

وی هدف خود از سفر به ایران را بررسی تقابل نظام قضاوتی ایران و پاکستان و انجام تحقیقات قضایی عنوان کرد و افزود: قرار گرفتن مجلسی مانند شورای نگهبان در کنار مجلس شورای اسلامی در ایران برای نظارت بر این اصل است که از مبانی اسلامی در تدوین قوانین بهره گیری شود.

فاطمه خاطرنشان کرد: روح قوانین اسلامی بر مبنای برقراری صلح و عدالت جهانی تدوین شده و اسلام همواره به دنبال تحقق آن است.

وی ابراز داشت: الزام به حضور وکیل در تمامی جرائم، حتی در جرائمی مانند قتل، برای صدور حکم، نشان دهنده عدالت محوری قوانین اسلامی است.

عضو شورای نگهبان پاکستان عنوان کرد: آزادی سیاسی مردم ایران، بخصوص زنان ایرانی و دموکراسی در این کشور در مقایسه با کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر بسیار بالا و قابل تحسین است.

وی بیان داشت: امیدواریم با تقویت تعاملات و رابطه دو کشور بتوانیم در پاکستان نیز از قوانین اسلامی و تجربه های حقوق دانان ایران بهره مند شویم.

انتهای پيام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcc.4q0a2bqimla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما