چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 43207
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله جوادی آملی:

ایمان با ظلم سازگار نیست/ خداوند قرآن را به عنوان شفابخش قرار داده است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: ایمان با ظلم سازگار نیست، اگر افراد جامعه مومن شدند نباید ظالم شوند، افراد این جامعه با ادب زندگی می‌کنند و یکدیگر را محترم می‌شمارند.
ایمان با ظلم سازگار نیست/ خداوند قرآن را به عنوان شفابخش قرار داده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: قرآن مؤمن را زنده و کافر را مرده می‌داند، ‌قرآن برای زنده‌ها اثر دارد و عذاب الهی نسبت به کفار روا است.

وی خاطرنشان کرد: انسان زنده سالم یا مریض است، قرآن بیماری‌ها را ذکر کرد و خداوند قرآن را به عنوان شفابخش قرار داده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند تربیت را از خانواده شروع کرد تا اسماء و الفاظ خوب را برای فرزندان خود انتخاب کنند، گفت: اگر افراد در خانواده‌هایی با وزن علمی، فرهنگی و ادب تربیت شوند به جامعه بیایند، موفق می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: حسن ظن، شریعت را ترغیب می‌کند، جامعه بر اساس امر به معروف و نهی از منکر آرام، عاقل و مطمئن می‌شود.

جوادی آملی با بیان اینکه ایمان با ظلم سازگار نیست، اگر افراد جامعه مؤمن شدند نباید ظالم شوند، گفت: افراد این جامعه با ادب زندگی می‌کنند و یکدیگر را محترم می‌شمارند، ایمان با لقب‌های زشت دادن، کار نادرست انجام دادن و دیگری را متهم کردن سازگار نیست.

وی خاطرنشان کرد: اصرار قرآن است که حیات، سلامت و عقلانیت را به جامعه برساند، قرآن انسان‌ها را از غیبت باز داشته، غیبت به منزله خوردن گوشت مرده است که آن مرده برادر انسان باشد، اگر کسی آبروی دیگری را در غیاب او ببرد، مانند این است که پس از مرگ فرد گوشت او را می‌خورد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جامعه جاهل مریض است، باید در نظر داشت آتش جهنم و قیامت با آتش دنیا قابل مقایسه نیست، گفت: اگر کسی با دیگری رفاقت کند برای اینکه نقطه ضعف‌های او را پیدا کند و روزی آبروی او را ببرد، درست نیست، کار خدا را باید به خدا واگذار کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfe0dj.w6dmxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما