يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : 4338
در قم برگزار می شود؛

جشن افتتاح ۲ هزارمين واحد صنعتی

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود توطئه های دشمن در ۳۲سال گذشته ایران اسلامی توانسته گام های نوینی درعرصه تولیدات بردارد که دراین راستا اميدواريم استان قم درخردادماه شاهد برپایی جشن باشکوه افتتاح ۲هزارمين واحد تولیدی صنعتی باشد.
جشن افتتاح ۲ هزارمين واحد صنعتی
به گزارش قم نیوز، محمدصادق مفتح پیش از ظهر امروز در مراسم بهره برداری از دو طرح بزرگ صنعتی در قم که در شهرک صنعتی شکوهیه برگزارشده بود اظهار کرد: استان قم به دلیل اینکه مرکز فقاهت شیعی است خاری برچشم دشمان انقلاب محسوب می شود.

وی افزود: قم به دلیل وجود علمای اعلام و بسترهای فرهنگی دینی همواره جایگاه ویژه ای قبل و بعد از انقلاب داشته است و به همین دلیل در دوران ستم شاهی تلاش شد که قم را درسطح پایین اقتصادی نگه دارند و اجازه رشد را به این شهر مقدس ندهند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اکنون پس از گذران ۳۲ بهار از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های عظیمی درعرصه صنعت در استان قم هستیم تاجایی که اکنون ۲۲درصد از نیازهای داخلی کشور درزمینه پلی استر درشهرک شکوهیه قم تامین می شود.

وی با ابراز خرسندی از این رخداد مبارک تصریح کرد: درحال حاضر هزار و ۹۷۹ نفردر واحدهای صنعتی در قم به کار اشتغال دارند که این رقم با توجه به رقم متوسط جمعیت کشوری بیشتر است.

مفتح با اشاره به پیشرفت صادرات کشور در ۳۲ سال گذشته اشاره و ادامه داد: با قدمهایی بلند که حاصل تلاش مسوولین و صنعتگران ایرانی است سال جاری میزان صادرات كشور به رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید كه فاصله زیادی تا عدم وابستگی كشور به صادرات نفت باقی نمانده است.

وی این موفقیت ها را حاصل تلاش های دولت، مسوولان و سرمایه گذاری در بخش خصوصی دانست وگفت: راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر نشاندهنده توسعه صنعتی بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران است.

مفتح اضافه كرد: در دهه مبارك فجر امسال، بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقامات كشوری و استانی درحال بهره برداری است كه با افتتاح این واحدهای صنعتی، علاوه بر اشتغالزایی، فصل جدیدی در توسعه صنعتی به شمارمی رود.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdcj.texfuqetosfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما