پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 43460
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

پیروان مکتب اهل بیت‌(ع) نماز را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شعائر الهی ارج نهند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در پیامی به همایش نماز استان قم گفت: بر همه پیروان مکتب اهل بیت(ع) و به ویژه عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، لازم است نماز را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شعائر الهی ارج نهند و در مواضع و مواقع مختلف، این شعار را به بهترین نحو و در صفوف متحد اسلامی برپا دارند.
پیروان مکتب اهل بیت‌(ع) نماز را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شعائر الهی ارج نهند
به گزارش قم نیوز، در پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی آمده است: سلام خدا بر نمازگزاران و سلام و تحیات الهی بر اقامه‌کنندگان نماز و سلام بر شما عزیزانی که ندای «یا أیّها الّذین آمنوا استَجیبُوا للهِ و لِلرَّسُول إذا دَعاکُم لِما یُحییکُم» الهی را لبیک گفته‌اید و مردم را به حیات حقیقی، زندگی سرشار از معنویّت، روح پاک و تهذیب نفس و تقرب به خداوند متعال، فرا می‌خوانید. بر خود ببالید ‌و به این سعادت بزرگ افتخار کرده و شکر خدای منان را بجا آورید.

در ادامه این پیام تصریح شده است: در جهان معاصر، جهان ترقی فنون و صنایع، جهان ارتباطات و جهانی که بشر، مشکلات بسیار لاینحل را به نیروی علم و استعداد خداداد خود حل کرده است، به جای اینکه سکون خاطر و آرامش قلب، و علاقه به ادامه زندگی و بقا و حیات در او بیشتر شود، این علائق و احساسات عالی در او ضعیف می‌شود.

در این پیام آمده است: یکی از امتیازات بزرگ ادیان الهی، اطمینان و آرامشی است که در دل‌ها ایجاد می‌کند. دین اسلام این خصیصه را در حد اعلی تبلیغ کرده و عوامل یأس و ناامیدی را از بین ‌برده، یاد خداوند را در همه حال موجب آرامش و سکون خاطر بشر می‌داند و پیام «أَلا بِذِکْرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» را با صدای رسا به گوش بشریت خسته از مادیات و استعبادها و استثمارها می‌رساند. و چه ذکری بالاتر از نماز؟! کدام لذت دنیایی را می‌توان با لذات حالات خوش اقامه نماز مقایسه کرد؟ کجایند آنان که به فکر عیش و نوش مادی و تفریح‌های غیرسالم همراه با لذات زودگذر دنیا هستند؛ أین الملوک و ابناء الملوک؟

در پیام این مرجع تقلید تصریح شده است: آیا می‌توان لحظه‌های پرفیض و با نشاط اقامه نماز در کنار دیگر برادران مؤمن، در صفوف متحد جماعت را با زمان‌های دیگر مقایسه کرد؟ هرگز، هرگز. نماز، ظاهرترین و کامل‌ترین مصداق عبادت و معراج پرستندگان خدا و وسیله قُرب پرهیزکاران است. شعارهای نماز، اذکار و حرف‌هایی که در آن بشر با خدا می‌گوید و خدا را به آن می‌خواند، عالی‌ترین تسبیح، تمجید، تحمید، تهلیل و تکبیر را بر زبان می‌آورد، همه از حیث معنا و عروج روح، انسان‌ساز و آرامش‌بخش است. نمی‌توان آنچه را خصوص اهل معرفت و بینش از این نماز به حسب مرتبه معرفت خود درک می‌کنند، توصیف کرد.

در این پیام اضافه شده است: نماز، همین ظاهر مختصر و کوتاه نیست، بلکه عالم، بلکه عالم‌ها معنا و درس و تهذیب نفس و نجات از علایق گوناگون دنیوی و حیوانی و شهوانی است و بلکه وصول به عوالم عقلانی و ملکوتی است.

در این پیام آمده است: به مناسبت این ایام و در آستانه اربعین حضرت سید الشهداء علیه‌ آلاف التحیة و الثناء عرض می‌‌کنم که وقتی انسان در واقعه عظیم و بی‌نظیر کربلا می‌نگرد، آنچه بیش از همه مورد توجه قهرمانان این نهضت عظیم، یعنی سید الشهداء علیه الصلوة و السلام و یاران و اصحاب با وفای آن حضرت قرار داشت، اهتمام به نماز و در عِداد مصلّین درآمدن بود تا جایی که در آخرین شب حیات مبارک خویش، فرصتی را برای مناجات با خداوند و اقامه نماز ‌طلبیده و در روز عاشورا در بحبوحه‌‌ رزم و با آن همه مصائب وارده، نماز را بر همه چیز مقدم داشتند.

در این پیام تاکید شده است: بر همه پیروان مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) و به ویژه عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، لازم است نماز را به عنوان یکی از بزرگترین شعائر الهی ارج نهند و در مواضع و مواقع مختلف، این شعار را به بهترین نحو و در صفوف متّحد اسلامی بر پا دارند و به جهانیان اعلام دارند که هیچ آرامشی برتر و لذّت‌بخش‌تر از مناجات با خداوند حکیم و بلندمرتبه نیست و به دستور نورانی قرآن کریم «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَرِ» عمل کرده و نماز، و زکات، و امر به معروف و نهی از منکر را اقامه کنند. اینجانب در پایان، با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این اجلاس نورانی و مقدّس، از خداوند متعال مسئلت دارم برنامه‌های این همایش بتواند در معرفی نماز این نماد حیات حقیقی و نسخه شفابخش اسلام عزیز در نجات بشر از اضطراب‌ها و افسردگی‌‌ها، موفّق و مؤید باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgzt9t.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما