چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 43672
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

مسئولان برای تحقق منویات رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تلاش کنند

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم پرداختن به اقتصاد مقاومتی در جامعه را ضروری دانست و گفت: باید منویات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی عملی شود و برای تحقق این مسئله همه مسئولان تلاش کنند.
مسئولان برای تحقق منویات رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تلاش کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم با اشاره به جایگاه شهدا در نزد خداوند گفت: خدا در آیات مختلف قرآن به مقام شهدا اشاره کرده و از آن‌ها تقدیر به عمل آورده است، باید یاد و خاطره شهدا در استان‌های مختلف کشور زنده نگه داشته شود.

وی ادامه داد: مردم، ولایت فقیه و اسلام از ارکان اساسی انقلاب اسلامی است و از ویژگی‌های مهم انقلاب می‌توان به مبارزه با ظلم و ظلم ستیزی اشاره کرد و باید در تمام استان‌ها به نقش شهدا در پیشبرد انقلاب اسلامی پرداخته شود و خاطرات این شهدا را مردم بشناسند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پیام شهدا باید در جامعه انعکاس پیدا کند، مردم نباید این شهدا را جوانان ناکام بدانند، باید وصیت‌نامه‌های شهدا را برای مردم بخوانیم و وصیت‌نامه‌های آن‌ها را بر روی سنگ قبرهایشان بنویسم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به دعای ائمه معصومین(ع) برای رسیدن به شهادت گفت: امام سجاد(ع) در اولین دعای خود در صحیفه سجادیه از خداوند شهادت را طلب کردند، امام علی(ع) فرمودند که خداوند اجر بزرگی را برای شهدا قرار داده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم جهاد کنیم، باید خون بدهیم، آن چیزی که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، جان فشانی و شهادت هزاران تن از مردم ایران بود، جهاد در راه خدا نیاز به انسان کفن‌پوش دارد که حاضر باشد جانش را در این راه بدهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، شهادت را معامله با خداوند دانست و افزود: اجر و پاداش بزرگی در انتظار کسانی است که در راه خداوند شهید می‌شوند، با ریخته شدن اولین قطره خون یک شهید بر روی زمین، تمام گناهان او بخشیده خواهد شد، خداوند در قرآن فرموده است که بهشت پاداش شهدا است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه شهادت در سیره انبیاء اظهار کرد: هر کدام از پیامبران که از طرف خداوند به سوی مردم فرستاده شدند، در یک دست ابزار جهاد و در دست دیگر کتاب مقدس خود را داشتند، یکی از رسالت‌های پیامبران در پیشرفت دین، تبلیغ جهاد و شهادت بود.

وی ادامه داد: در قرآن آمده است که از طرف خداوند پیامبران زیادی برای مردم فرستاده شد، پیروان این پیامبران تسلیم دشمن نشدند و سستی از خودشان نشان ندادند، شهادت ضرر کردن نیست، امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرمودند افرادی که در جنگ صفین شهید شدند، ضرر نکردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: از افراد مؤثر در انقلاب اسلامی می‌توان به شهدای جنگ تحمیلی و فرماندهان سپاه اشاره کرد، آن‌ها به دستورات خداوند عمل می‌کردند و یکی از ارکان اسلام بودند، این شهدا یاد و نام خداوند را در دل داشتند.

آیت‌الله نوری همدانی پرداختن به اقتصاد مقاومتی در جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: باید منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی عملی شود و برای تحقق این مسئله باید تلاش کرد، مدیران کشور باید به دنبال ایجاد کار و ارزانی در سطح جامعه باشند تا به مستضعفین خدمت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در جامعه اسلامی یک اراده حاکم باشد، اما اکنون شاهد حکم‌فرمایی دو اراده در سطح جامعه هستیم، هدف از انقلاب این بود که تنها یک اراده در سطح دنیا حاکم باشد، اما در عمل این اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb50ba.rhbfzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما