سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 43855
منبع : خبرگزاری فارس
معاون مرکز بهداشت استان قم:

کودکان و سالمندان بیشترین مبتلایان به آنفلوآنزا هستند/ واکسینه شدن 277 نفر در برابر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

قم نيوز : قم نیوز: معاون مرکز بهداشت استان قم گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته کودکان زیر 6 سال و سالمندان بیشترین مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا را تشکیل می‌دهند بنابراین باید با رعایت توصیه‌ها مراقبت‌های لازم در این بخش انجام شود.
کودکان و سالمندان بیشترین مبتلایان به آنفلوآنزا هستند/ واکسینه شدن 277 نفر در برابر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
به گزارش قم نیوز، مسعود جعفر اسماعیلی ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به انجام 850 مورد نمونه‌برداری در زمینه بیماری آنفلوآنزا در سال گذشته اظهار کرد: این بیماری در قالب سه درجه خفیف، متوسط و شدید بروز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ با سرد شدن هوا این ویروس شیوع بیشتری دارد و به این ترتیب از مبتلایان به افراد دیگر نیز سرایت پیدا می‌کند.

معاون مرکز بهداشت استان قم با تأکید بر مراقبت در زمینه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری 277 نفر واکسینه شدند، زیرا مراقبت در این زمینه ضروری است، باید در نظر داشت این بیماری با توجه به فرارسیدن فصل سرما شیوع بیشتری دارد، حتی اگر مورد بی‌توجهی قرار گیرد، مرگ و میر افراد را رقم می‌زند.

 وی با اشاره به استفاده از واکسن آنفلوآنزا از سوی برخی افراد و مراکز دولتی گفت: واکسن آنفلوآنزا برای سالمندان و زندانیان نیز تزریق شد تا از سرایت و شیوع این بیماری جلوگیری شود، البته برای جلوگیری از شیوع این بیماری عزم همگانی نیاز است و وجود مباحث تبلیغی و ترویجی در این زمینه ضرورت دارد.

جعفراسماعیلی با بیان اینکه در مکان‌هایی مانند آستان مقدس حضرت معصومه(س) باید زمینه تهویه مناسب را فراهم کرد، گفت: نیروهای فعال در این مکان باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند، حتی نباید ظرفیت طلاب و روحانیون در زمینه تبلیغ این بخش نادیده گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف بیش از اندازه دارو سبب مقاومت بدن در برابر آن دارو می‌شود، در نتیجه دیگر نمی‌توان از آن دارو برای درمان استفاده کرد.

معاون مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اهمیت ارائه آموزش در زمینه رعایت بهداشت در مدارس گفت: دانش‌آموزان و مربیان بهداشت باید زیر پوشش آموزش‌ها قرار گیرند و نکات و توصیه‌های بهداشتی از جمله استفاده از صابون مایع را جدی بگیرند.

وی با تأکید بر مراقبت کودکان برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته کودکان زیر 6 سال و سالمندان بیشترین مبتلایان را به این بیماری تشکیل می‌دهند، بنابراین باید با رعایت توصیه‌ها مراقبت‌های لازم در این بخش انجام شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcenv8e.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما