پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 43924
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم خبر داد

افزایش دمای قم طی روزهای آینده

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: از فردا روند کاهش دما متوقف می‌شود و از روز شنبه تا پایان هفته به تدریج افزایش دما آغاز می‌شود.
افزایش دمای قم طی روزهای آینده
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قاضی، با بیان اینکه دمای کنونی صفر درجه سانتیگراد است که نسبت به دیروز دو درجه سانتیگراد کاهش داشته است، اظهار کرد:‌ امروز صبح حداقل دما 6- درجه سانتیگراد ثبت شد، امروز بعد از ظهر نیز حداکثر دما 2 درجه سانتیگراد برای شهر قم پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امشب نیز دما با 2 تا 3 درجه کاهش نسبت به شب گذشته به 7- تا 8- درجه سانتیگراد می‌رسد، فردا همین وضعیت ادامه دارد و حداکثر دمای 2 تا 3 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم با بیان اینکه از فردا کاهش دما متوقف می‌شود و از روز شنبه تا پایان هفته به تدریج افزایش دما آغاز می‌شود، گفت: کماکان شنبه روز سردی است زیرا روند افزایش دما کند است و بعد از ظهر روز شنبه دمای 5 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و صبح یکشنبه به 4- و 5- درجه می‌رسد و تا پایان هفته دما از زیر صفر خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز، فردا و پس فردا هوا صاف، آفتابی و آرام است و وزش باد وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه از شنبه فعالیت‌های شهری زیاد می‌شود ممکن است صبح شنبه همراه آلودگی صبحگاهی باشد و پدیده وارونگی روی دهد.

قاضی خاطرنشان کرد:‌ به دلیل وزش باد شب گذشته امروز آلودگی هوا وجود نداشت و فردا به دلیل تعطیلی آلودگی وجود ندارد، ولی شنبه با افزایش دما و رشد آلاینده‌های جوی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه بدون تردید بارندگی تا اواسط هفته آینده روی نمی‌دهد، گفت: اواسط یا اواخر هفته آینده سامانه‌ای از جنوب غرب وارد کشور می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم خاطرنشان کرد:‌ عمده فعالیت سامانه آینده روی جنوب غرب استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، کرمان و بخش‌هایی از استان فارس است و باید منتظر ماند تا طی روزهای آینده نقشه‌ها چه تغییری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به پدیده وارونگی دما گفت:‌ کارخانه‌ها، اتومبیل‌ها، خودرو، وسائل گرمایشی و... آلودگی ایجاد می‌کنند که پدیده وارونگی امکان برگشت این آلودگی‌ها را به سمت زمین فراهم می‌کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcba9ba.rhbf5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما