يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 44454
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات هواشناسی قم خبر داد

ورود سامانه بارشی به استان قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات هواشناسی قم گفت: اواخر هفته سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود که امیدواریم این سامانه در استان هم بارش داشته باشد.
ورود سامانه بارشی به استان قم
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قاضی با اشاره به وضعیت آب و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز هوای استان قم قسمتی ابری با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، سرعت باد امروز در استان با جهت غربی بین 45 تا 60 کیلومتر بر ساعت است.

وی ادامه داد: فردا وضعیت هوای استان قم صاف تا کمی ابری است، فردا گاهی وزش باد را در استان داریم و جهت باد غربی با سرعت 30 تا 45 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم افزود: روز سه‌شنبه وضعیت آب و هوای استان، نیمه ابری تا ابری است، در این روز گاهی وزش باد را در قم داریم و سرعت باد در روز سه شنبه در استان با جهت شرقی بین 20 تا 35 کیلومتر بر سرعت خواهد بود.

قاضی با اشاره به دمای استان قم طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز حداکثر دمای استان 14 درجه و حداقل دما منفی یک درجه است، اما فردا بیشترین دمای استان قم به 15 درجه و کمترین دمای استان به منفی دو درجه می‌رسد.

وی ادامه داد: در روز سه‌شنبه بیشترین دمای استان قم 10 درجه خواهد بود و کمترین دمای استان به منفی دو درجه می‌رسد، طی روزهای آتی دمای قم نوسان دارد و کاهش دما در این استان محسوس نیست.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم افزود: اواخر هفته سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود که امیدواریم این سامانه در استان هم بارش داشته باشد و از روز پنجشنبه کاهش دما و بارندگی را در استان قم شاهد خواهیم بود.

قاضی با اشاره به عدم آلودگی هوای استان قم طی روزهای آتی اظهار کرد: در روزهای آینده خوشبختانه غبار آلودی را در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه سال زراعی از ابتدای مهر ماه شروع می‌شود ادامه داد: از ابتدای سال زراعی تاکنون تنها هشت میلی متر بارندگی را در ایستگاه شکوهیه قم داشتیم.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم افزود: سال گذشته از اول مهر تا 15 آذر، 57 میلی‌متر بارش را در استان داشتیم و میانگین بلندمدت بارش باران در این مدت در استان قم 47 میلی‌متر بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز ماه‌های زیادی برای بارش باران در استان قم باقی مانده است و امیدواریم که بارش بیشتری را طی ماه‌های آتی شاهد باشیم و این بارش‌ها بتواند کاهش بارش باران در استان قم طی فصل پاییز را جبران کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcayyny.49nym15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما