شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 44900
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

آمار باسوادی در استان قم 94 درصد است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: درصد باسوادی در میان افراد 10 تا 49 سال در استان 94 درصد است.
آمار باسوادی در استان قم 94 درصد است
به گزارش قم نیوز، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در دیدار جمعی از سوادآموزان استان با آیت‌الله سعیدی با اشاره به برنامه سوادآموزی بی‌سوادان قم اظهار کرد: هدف اداره آموزش و پرورش باسواد کردن افراد بی‌سواد بین 10 تا 49 سال است که این افراد در گذشته به دلایل مختلف در کلاس‌های درس در مدارس شرکت نکردند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کلاس‌های سوادآموزی بی‌سوادان در مناطق مختلف قم و حتی در روستاهای این شهر در حال برگزاری است، گفت: آمار باسوادی در میان افراد 10 تا 49 سال در استان قم 94 درصد است، اما این رقم در کشور 92.5 درصد بوده و میانگین باسوادی در استان قم بیش از میانگین کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه نهضت سوادآموزی در روز هفتم دی‌ماه سال 58 تاسیس شد، ادامه داد: اکنون سه دوره را برای باسواد کردن بی‌سوادان برگزار می‌کنیم نخستین دوره، دوره سوادآموزی است که بی‌سوادان با شرکت در این دوره و موفقیت در امتحان پایانی مدرک سوم ابتدایی را می‌گیرند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به برگزاری دوره‌های انتقال و تحکیم اضافه کرد: افراد با شرکت در دوره انتقال کلاس‌های چهارم تا ششم ابتدایی را طی می‌کنند، همچنین سوادآموزان با شرکت در دوره تحکیم،دروس 6 سال ابتدایی را دوباره طی می‌کنند تا مطالب آموخته شده در ذهنشان تثبیت شود.

وی ادامه داد: برای تشویق بی‌سوادان برای سوادآموزی برنامه‌های مختلفی را انجام دادیم، برخی افراد فرصت شرکت در کلاس‌های سوادآموزی در مدارس را ندارند، افراد بی‌سواد می‌توانند از بستگان خود همچون همسر و فرزند برای باسواد شدن استفاده کنند و در صورت قبولی سوادآموزان در امتحانات پاداشی به آن‌ها و اساتیدشان داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: پاداش این اداره به افراد سوادآموز و اساتید آن‌ها در دوره‌های مختلف سوادآموزی، انتقال و تحکیم متفاوت است و این پاداش‌ها در صورت قبولی در امتحانات به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری مردم و نیز فرهنگ بالای مردم استان قم به دنبال این هستیم که آمار بی‌سوادی را در استان کاهش دهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgzy9t.ak9tz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما