دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 45184
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

طرح آموزش ايمني و مديريت بحران ويژه كودكان در قم اجرا مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم گفت: طرح آموزش ايمني و مديريت بحران ويژه كودكان ۵ تا ۱۰ سال هفته آينده در قم آغاز مي‌شود.
طرح آموزش ايمني و مديريت بحران ويژه كودكان در قم اجرا مي‌شود
به گزارش قم نیوز، علي اكبر رحيمي در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان كه در تالار امام جواد(ع) برگزار شد، با اشاره به كارگروه مديريت بحران شهرداري قم اظهار كرد: در اين كارگروه ۲۲ دستگاه اجرايي استان عضويت دارند و جلسات كارگروه به صورت مستمر برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: كارگروه مديريت بحران شهرداري قم چندين كميته از جمله بيمه و آتش نشاني را دارد و اين كميته‌ها زيرنظر كارگروه مديريت بحران شهرداري فعاليت مي‌كنند، امسال تاكنون ۱۱ جلسه را در اين كارگروه و كميته‌هاي آن با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي استان برگزار كرديم.

مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم افزود: مباحث مختلفي در كارگروه مديريت بحران شهرداري مطرح مي‌شود، البته بايد جلسات اين كارگروه‌ها پيش از وقوع يك بحران برگزار شود و پس از وقوع آن بحران ديگر فرصتي براي برگزاري جلسه باقي نمي‌ماند.

رحيمي با اشاره به دوره‌هاي آمادگي براي مقابله با بحران‌ها در شهر قم اظهار كرد: دوره‌هاي متنوعي را در اين خصوص در اين شهر برگزار مي‌كنيم، همچنين اين دوره‌ها را در شهرداري‌هاي مناطق هم برگزار شده و اين دوره‌ها نتايج خوبي را به دنبال داشته است.

وي ادامه داد: همچنين طرح مدرسه آماده را هم در شهر قم با همكاري اداره آموزش و پرورش برگزار كرديم، در قالب اين طرح معلمان درس آمادگي دفاعي هم در دوره‌هاي آموزشي مديريت بحران شهرداري قم حضور پيدا كردند.

مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم افزود: امسال دانش آموزان ۹ مدرسه متوسط اين شهر با حضور در ساختمان مديريت بحران شهرداري قم در جلسات آموزشي شركت كردند، همچنين سند مخاطرات اين مدارس را هم در اين راستا تدوين كرديم.

رحيمي با اشاره به لزوم توجه به مخاطرات در مدارس شهر قم اظهار كرد: بايد براي رفع مخاطرات در مدارس اين شهر برنامه ريزي و اين مخاطرات را در حداقل زمان رفع كرد، بسياري از مخاطرات به راحتي قابل رفع شدن هستند، در شهر قم در زمينه آموزش‌هاي مقابله با بحران بر روي طيف دانش آموزان تمركز كرديم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در مركز آموزشي مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم به صورت مستمر دوره‌هاي آموزشي برگزار مي‌شود، در اين دوره‌ها مربياني از آتش نشاني، اورژانس و هلال احمر حضور دارند.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcba8ba.rhbswpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما