چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 45278
منبع : خبرگزاری فارس
معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی خبر داد

چاپ 4 کتاب با موضوع سلامت معنوی

قم نيوز : قم نیوز: معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به چاپ 4 کتاب در زمینه سلامت معنوی گفت: 10 گردهمایی در خصوص سلامت معنوی در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار شده است.
چاپ 4 کتاب با موضوع سلامت معنوی
به گزارش قم نیوز، فریدون عزیزی در مراسم افتتاحیه همایش سلامت معنوی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص سلامت معنوی گفت: نخستین بحثی که در این خصوص مطرح شد، این بود که مفهوم سلامت معنوی چیست، چرا که سلامتی ابعاد مختلفی دارد و باید به همه ابعاد آن توجه شود.

وی با بیان اینکه برنامه ای موفق می‌شود که یک طرح راهبردی داشته باشد افزود: در همایش‌های سلامت معنوی در ابتدا به بحث‌های مطرح شده در غرب در این زمینه پرداختیم و در دوره‌های بعدی این همایش تعاریف سلامت معنوی از دیدگاه اسلام و ادیان دیگر بررسی شد.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی افزود: با استفاده از تعاریف سلامت معنویت شاخصه‌ها و مولفه های این بعد از سلامت را استخراج کردیم. فرهنگستان طی سال گذشته با کمک محققین توانست که یک پرسشنامه را در زمینه سلامت معنوی تدوین کند.

عزیزی با اشاره به ارتباط بین سلامت معنوی و استرس اظهار کرد: به نظر می‌رسد که ارتباط معکوسی بین سلامت معنوی و استرس وجود داشته باشد و بعد روانی سلامت تاثیر زیادی در کیفیت زندگی مردم دارد. بر این اساس باید تلاش کنیم که بحث سلامت روانی وارد حوزه آموزش پزشکی شود.

وی ادامه داد: اکنون بحث پیشگیری بیشتر از بحث درمان اهمیت دارد، به نظر می‌رسد که سلامت روانی پیش از بارداری و حین آن و نیز سال‌های اول زندگی نوزاد هم مطرح باشد. باید آموزش پزشکی و خدمات پزشکی همراه با جنبه معنویت باشد و بسته‌های خاصی باید برای سلامت معنوی تهیه شود.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی افزود: چهار کتاب را در زمینه سلامت معنوی چاپ کردیم، همچنین همایش‌های متعددی در این خصوص برگزار شده است و 10 گردهمایی را در خصوص سلامت معنوی در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار کردیم.

عزیزی با اشاره به ضرورت ورود بحث سلامت معنوی به فضای دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: زمانی این اتفاق می‌افتد که اساتید دانشگاه‌ها با بحث سلامت معنوی آشنا شوند. جلسات گروه سلامت معنوی هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود و اعضای فرهنگستان علوم پزشکی و چهار روحانی در این گروه عضویت دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال ارتقای آگاهی جامعه در زمینه سلامت معنوی هستیم و از پژوهش‌ها و تحقیقات میدانی در این زمینه حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfc0dj.w6dteagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما