دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 45549
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

تكميل حفاري مكانيزه خط يك متروي قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم از تكميل حفاري مكانيزه خط A مترو خبر داد.
تكميل حفاري مكانيزه خط يك متروي قم
به گزارش قم نیوز، عليرضا قاري قرآن با اشاره به خط A مترو، اظهار كرد: در حدود ۱۰.۳ كيلومتر خط A به صورت حفاري مكانيزه انجام شد كه در هفته گذشته به نقطه پاياني خود رسيد.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم از برگزاري مراسمي براي اعلام پايان حفاري خط A مترو  خبر داد و افزود: در اين مراسم از كساني كه در طول اين مسير خدمات ارائه دادند و زحمات فراواني متحمل شدند، تجليل مي‌شود.

قاري قرآن خاطرنشان كرد: بخش بعدي تونل كه به طول ۳.۸ كيلومتر از ميدان وليعصر تا جمكران است، به صورت دستي و سنتي حفاري مي‌شود.

وي عنوان كرد: خط A از نظر تونل و ايجاد مسير به طور تقريبي كامل شده است، حفاري اين خط از قلعه كامكار تا ميدان ولي‌عصر(عج) حفاري مكانيزه و از ميدان ولي عصر تا جمكران به صورت حفاري دستي است.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با اشاره به خريداري دستگاه حفاري در سال ۹۱ گفت:‌ پروژه حفاري تونل از سال ۹۲ به صورت حفاري مكانيزه آغاز شد.

قاري‌قرآن با بيان اينكه چهار تا ۶ ماه زمان نياز است كه دستگاه در نقطه ديگر نصب شود، گفت: پس از اينكه دستگاه از محل ميدان ولي عصر(عج) خارج شود، در پرديسان در نقطه‌ تعيين شده مكان‌يابي مي‌شود تا خط B از آن نقطه شروع شود.

وي خاطرنشان كرد: مسير خط B از پرديسان به سمت ميدان مصلي، خيابان ارم، حرم حضرت معصومه(س)، خيابان ۱۹ دي و پايانه شمالي است.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم يادآور شد: اين پروژه از معدود پروژه‌هايي بود كه حادثه‌اي در آن روي نداد و در طول زمان حفاري بالاترين ركورد حفاري در روز به ميزان بالاي ۳۰ متر حفاري در طول يك روز شكسته شد.

قاري‌قرآن با بيان اينكه خط A داراي ۱۴ ايستگاه و خط B در حدود ۱۶ تا ۱۸ ايستگاه دارد، گفت: خط A از قلعه كامكار شروع مي‌شود و از مسير ميدان شهيد مطهري، سه راه بازار و خيابان شهيد دل آذر، ميدان ولي عصر(عج) و جمكران عبور مي‌كند.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgyn9t.ak9nt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما