چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 45844
منبع : خبرگزاری مهر

قم مبدا مسابقات سوارکاری استقامت قهرمانی کشور شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت سوارکاری استان قم گفت: قم مبدا مسابقات سوارکاری استقامت قهرمانی کشور جام دهه فجر شد.
قم مبدا مسابقات سوارکاری استقامت قهرمانی کشور شد
به گزارش قم نیوز، سید مهدی طباطبایی  اظهار داشت: بخشنامه مسابقات سوارکاری استقامت قهرمانی کشور جام دهه فجر رسماً ابلاغ شده است و این مسابقات از حرم حضرت معصومه(س) تا حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی افزود: پذیرش این مسابقات قرار است از ۱۲ بهمن آغاز شده و مسابقات در روز ۱۴ بهمن به پایان برسد و مبدأ آغاز این مسابقات از قم خواهد به طوری که شرکت کنندگان در ۲ مسافت ۶۰ و ۸۰ کیلومتر با هم رقابت خواهند کرد و بازرسی دامپزشکی این مسابقات روز چهارشنبه ۱۳ بهمن انجام می‌شود.

رئیس هیئت سوارکاری استان قم گفت: تاریخ  و ساعت مسابقه برای  مسافت ۸۰ کیلومتر ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۴ بهمن‌ماه و برای مسافت ۶۰ کیلومتر ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه در نظر گرفته شده است و کمپ مسابقات نیز در باشگاه سوارکاری ماهان قم دایر می‌شود.

طباطبایی بیان داشت: از نکات قابل توجه این مسابقات، الزامی بودن  داشتن میکروچیپ و دفتر چه اسب و سوارکار جهت شرکت در رویداد استقامت کشوری است و حداقل سن اسب هادر مسافت ۸۰ کیلومتر حداقل ۶ سال و بالاتر، در مسافت ۶۰ کیلومتر حداقل ۵ سال و بالاتر و سن سوارکار حداقل  ۱۴ سال است.

وی عنوان کرد: هیئت سوارکاری استان قم به دنبال توسعه این رشته در میان اقشار مختلف مردم است و برای این منظور نیاز داریم که مردم با رشته سوارکاری آشنا شوند و بهتریج صنعت اسب را به استان بیش از پیش معرفی کنیم.

رئیس هیئت سوارکاری استان قم تصریح کرد: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان قم و فدراسیون سوارکاری، برگزاری مسابقات سوارکاری جام حضرت معصومه (س) در قم در سال آینده را در دستور کار قرار داریم و امیدواریم با جلب مساعدت‌های لازم زمینه برای برگزاری این مسابقه فراهم شود.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceev8e.jh8nei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما