دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 4613
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم خبر داد:

فعالیت 200 مبلغ ممتاز در مدارس آموزش و پرورش قم

قم نيوز : قم نيوز: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان قم از فعالیت 200 مبلغ ممتاز در 300 مدرسه آموزش و پرورش استان به منظور تقویت باورهای دینی و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان خبر داد.
فعالیت 200 مبلغ ممتاز در مدارس آموزش و پرورش قم
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام میکائیل صفایی با اشاره به فعالیت و حضور مبلغان ممتاز در مدارس آموزش و پرورش، گفت: معاونت تبلیغ حوزه، در راستای ماموریت و وظایفی که بر عهده دارد، زمینه اعزام و حضور مبلغان ممتاز در مدارس را فراهم کرده است.

وی افزود: اعزام مبلغان به مدارس آموزش و پرورش در قالب‌های مختلف از جمله ارتباط با مربیان دفتر همکاری‌ها،‌ مدارس انس و معرفت و مدارس امین وابسته به حوزه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام صفایی خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها از سال‌های قبل وجود داشت و در سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۰۰ ساعت برنامه در این مدارس انجام شد.

وی ادامه داد: مبلغان ممتاز حوزه، امسال نیز در ۳۰۰ مدرسه قم حضور دارند و در راستای پاسخگویی به شبهات، تقویت باور‌های دینی دانش‌آموزان و ارائه مشاوره مذهبی به آنان فعالیت می‌کنند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه مبلغان روزانه از آغاز کلاس‌ها تا پایان آن در مدارس حضور دارند، گفت: در مدارسی که مبلغان حوزه دارند، مدیریت برنامه‌های فرهنگی با آنان است.

وی با بیان اینکه مدارس امین در استان قم به ۱۱ مدرسه ارتقا پیدا کرده‌است،‌ افزود: تعدادی از مبلغان فعال در مدارس را بانوان طلبه ممتاز تشکیل می‌دهند؛ البته آنان قبل از آغاز فعالیت، آموزش‌های روش کلاس‌داری، سخنرانی و ارتباط با دانش‌آموزان را فرا می‌گیرند.

صفایی با بیان اینکه اولیا و مربیان مدارس از حضور مبلغان اظهار رضایت دارند، بیان داشت:‌ بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد شده است، در حال حاضر ۲۰۰ مربی در سطح مدارس استان قم فعالیت دارند.

وی خاطر نشان کرد: مبلغانی که پایه شش حوزه را گذرانده و ملبس هستند می‌توانند برای همکاری به معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان قم ‌مراجعه کنند و بانوان طلبه نیز باید برای همکاری به جامعة الزهرا مراجعه کنند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان قم یادآور شد: برای مبلغانی که در مدارس آموزش و پرورش فعالیت دارند، دوره‌‌های بدو تبلیغ و ضمن تبلیغ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.ydjiw6dvmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما