پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 47256
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شوراي فقهي بانک مرکزي مطرح كرد

پيش‌بيني ابزارهاي لازم در قانون بانكداري اسلامي

قم نيوز : قم نیوز: عضو شوراي فقهي بانک مرکزي گفت: بايد در قانون بانكداري اسلامي ابزارهاي لازم پيش‌بيني شود تا مشكلات و آسيب‌هاي اين بخش كاهش پيدا كند.
پيش‌بيني ابزارهاي لازم در قانون بانكداري اسلامي
به گزارش قم نیوز، حجت‎الاسلام عباس موسویان پیش از ظهر امروز در کمیته بازنگری و نهایی سازی طرح بانکداری بدون ربا بر اساس موازین فقهی که در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد با اشاره به ارائه تحقیقی در زمینه بانکداری بدون ربا در دانشگاه امام صادق اظهار کرد: بازنگری این تحقیق در دولت نهم در دستور کار قرار گرفت و کتابی با عنوان بازنگری کانون عملیات بانکی تألیف شد و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه کتاب طرح تحول نظام بانکی را مورد انتشار قرار داد.

 وی خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار عملیات بانکی در مجلس پیشین در دستور کار قرار گرفت تا به اصلاح عملیات بانکی منطبق با شرع منجر شود.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی با اشاره به بررسی الگوهای بانکداری بدون ربا در کشورهای مختلف از سال 92 گفت: 20 بانک اسلامی تحقیقاتی در این زمینه در سال 94 به مجلس ارائه دادند که با تصویب در کمیسیون اقتصادی ارائه شد و مرکز پژوهش‌های مجلس در تهران نیز در این زمینه فعالیت‌هایی داشت.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای پژوهشی و دانشگاهی نیز در این زمینه به ارائه نظر پرداختند و طی جلساتی که برگزار شد برطرف‌سازی مشکلات و خلأها پیگیری می‌شد.

موسویان عنوان کرد: اواخر دوره پیشین مجلس شورای اسلامی طرح مربوطه ارائه شد و اواخر سال گذشته پس از بررسی و بازنگری ویرایش کار صورت گرفت.

وی با اشاره به اهمیت قانون در این طرح گفت: باید قانون ابزارهای لازم را پیش‌بینی کند تا مشکلات و آسیب‌های این بخش کاهش پیدا کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcd9x0o.yt05k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما