دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 47838
منبع : البرزیان
بازیگر تئاتر و تلویزیون

“صندوق ذخیره فرهنگیان” یکی از دغدغه‌های معلمین است

قم نيوز : قم نیوز: بازیگر تئاتر و تلویزیون کشورمان گفت: اختلاس "صندوق ذخیره فرهنگیان" یکی از دغدغه‌های معلمین است و برای بنده جای سوال است که چرا چنین اتفاقاتی روی می‌دهد.
“صندوق ذخیره فرهنگیان” یکی از دغدغه‌های معلمین است

به گزارش قم نیوز، اواخر مهرماه بود که خبری در رسانه‌ها منعکس شد مبنی بر اینکه در صندوق ذخیره فرهنگیان، اختلاسی عظیم صورت گرفته است. طبق معمول، ابتدای کار به تکذیب گذشت ولی با افشای جزئیات بیشتر، مدیرعامل صندوق ذخیره نیز این فساد را قبول کرد و مدعی شد مبلغ آن ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. انکار بخش مهمی از مبلغ به یغما رفته، باعث شد اسناد بیشتری منتشر شود و معلوم شد که عدد ۸۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق کم شده و به جیب افراد و جریان سیاسی خاصی رفته است.

بخشی از تخلفات صندوق فرهنگیان بدین شرح است:‌ در پرونده تخلفات صورت گرفته در بانک سرمایه کاهش مطالبات غیرجاری از طریق تهاتر با املاک یا سایر دارایی‌های مورد نظر بدهکاران صورت می‌گرفت، از سوی دیگر تعداد قابل توجهی از مطالبات کلان مربوط به اشخاصی است که قبلاً سابقه بدحسابی در تسهیلات و تعهدات دریافتی داشته‌اند و از طریق تهاترهای معنا‌دار و تحمیلی دارایی خود، بدهی‌های قبلی خود را تسویه کرده‌اند. کارشناسی املاک افراد در بسیاری موارد با قیمت‌های منطقه‌ای و عرف بازار فاصله مشهود داشته و در رابطه با آنها بزرگ‌نمایی صورت گرفته و بخش قابل توجهی از اسناد و فعالیت‌ها صوری بوده است.

در همین راستا گفتگویی با سیروس همتی دبیر رسمی آموزش و پرورش، بازیگر تئاتر و تلویزیون کشورمان انجام شده است.

"صندوق ذخیره فرهنگیان" یکی از دغدغه‌های معلمین است

بازیگر تئاتر و تلویزیون کشورمان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: اختلاس “صندوق ذخیره فرهنگیان” یکی از دغدغه‌های معلمین است و برای بنده جای سوال است که چرا چنین اتفاقاتی روی می‌دهد.

سیروس همتی ادامه داد: این اختلاس‌ها در شأن و جایگاه معلمان عزیز کشورمان نیست. متأسفانه در دوره‌ای هستیم که احترامات از سوی دانش‌آموزان به حداقل رسیده است. ازطرفی صادقانه می‌گویم با توجه به اتفاقات رخ داده، شأنیت و جایگاه معلم در حال نزول است.

وی به بیان خاطره در این خصوص پرداخت و اظهار داشت: وقتی اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان رخ داد، بنده مبلغی را در این صندوق داشتم که تصمیم گرفتم برداشت کنم. اتفاق جالب این بود که وقتی برای برداشت پولم مراجعه کردم، به بنده گفتند که «سه ماه دیگر به شما تماس می‌گیرند تا دلیل برداشت پول خودتان را توضیح بفرمایید!»

این بازیگر برجسته کشورمان در پایان افزود: لذا برخی اتفاقات انگیزه‌های معلمین را به حداقل می‌رساند که امیدواریم دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

انتهای پیام / 136

https://qomnews.ir/vdcjooex.uqeatzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما